De kachel, traditioneel een log, statisch of zelfs monumentaal object, evolueert dankzij Focus in een elegante gesprekspartner, een luchtige tafelgenoot, een windwijzer die naar wens zijn richting laat bepalen door de plaats, het moment, het leven en wat we ervan maken.

De ontwerper van deze hedendaagse haarden viert 40 jaar internationaal succes met de lancering van drie nieuwe wendbare modellen in de Benelux.

Maak kennis met Kinéfocus, Renzofocus en Bathyscafocus Hublot: binnen enkele weken zullen deze nieuwe modellen beschikbaar zijn in de beste showrooms van Belgie en Nederland. Deze unieke creaties koppelen een optimale zichtbaarheid van het vuur aan de veiligheid van een gesloten haard en verbinden thermisch vermogen met esthetische durf.

De draaiende vensters, de bijna sculpturale vormen en de beweeglijke behuizing maken het mogelijk om de oriëntatie van het vuur naar wens aan te passen. Zo knopen deze verwarmingselementen een warme volgrelatie aan met genodigden. De haard die tot nog toe paradoxaal genoeg altijd een vaststaand component was, wordt op deze manier een volwaardige deelnemer aan het leven dat hem omgeeft, en dit onafhankelijk van de kamerinrichting.

Wat is er nu belangrijker voor de klant bij aankoop van een haard dan het fascinerende vlammenspel te kunnen bewonderen en zijn weldadige warmte te voelen?» voert Dominique Imbert, de stichter van Focus, aan. « Het werd hoog tijd om de stookplaats opnieuw uit te vinden, zijn centrale rol te herstellen, zijn inhoud nieuw leven in te blazen en het welzijn dat hij uitstraalt op z’n best te verspreiden. »

Naast design en comfort werd ook aan de optimalisatie van het rendement en dus de verspreiding van de warmtestraling veel zorg besteed. De gloed van uw haard is voortaan intelligent.

De creaties van Focus onderscheiden zich van minimalistische haarden door hun symbiose van esthetiek, authenticiteit, plezier, gezelligheid en efficiëntie die zich perfect integreren in elk interieur.

Over Focus: Dominique Imbert ontwierp zijn eerste haard voor eigen gebruik in 1967 in zijn beeldhouwatelier aan de voet van de Franse Cévennes. Enkele enthousiastelingen vroegen hem dit ontwerp ook voor hen te produceren en zo werd Focus gelanceerd. Nu, veertig jaar later, heeft hij ongeveer 80 personen in dienst. Focus omvat een gamma van meer dan zestig modellen die in de hele wereld verkrijgbaar zijn en waarvan de verkoop meer dan 300 exemplaren per maand bedraagt. De ontwerpen van Focus passen even goed in een privésalon, als in de meest prestigieuze designmusea (New York, Stockholm etc.) en werden al vele malen beloond met internationale onderscheidingen. Een groot deel van de Focusmodellen kunnen zowel met hout, als met gas gevoed worden, terwijl plantaardige ethanol meer en meer in aanmerking genomen wordt als brandstof.

Om schoonheid aan intelligentie te paren werden de gesloten haarden en de inzethaarden van het merk Focus voorzien van het “Flamme verte” label (Frans gerenommeerd label). Een rendement van meer dan 70% en een CO-gehalte dat lager is dan 0,6% worden zo gegarandeerd



Ook leuk om te lezen