623
Trainen op de trap, jouw ultieme workout in 30 minuten

Met al dat thuiszitten vliegen naast de originele bakrecepten en knutselideeën ook de home workouts je om de oren. We hebben al vele YouTube-filmpjes geprobeerd; Van yoga tot boksen, wel met zeer wisselend succes moeten we bekennen. Maar die standaard push-ups en squats die beginnen toch wel een beetje te vervelen, dus tijd voor actie!

 

De losse gewichtjes en elastieken die je kan aanschaffen voor een workout verschijnen in veel webshops, maar één attribuut heb je gewoon in huis en zelfs zonder dat je er iets voor hoeft te kopen; de trap!  Scheelt weer geld, geld wat je dan lekker aan een leuke outfit kunt besteden. Want als íets motiverend werkt, dan is het wel trainen in een kekke setje sportkleding.

Ben je benieuwd hoe je jouw trap kunt inzetten voor een stevige workout? Wij geven je een paar toffe trap trainings tips!

WARMING UP

Super belangrijk! Voorkom blessures en begin met een warming-up om je hartslag op te voeren en je spieren warm te maken. De warming-up is dan ook een inkoppertje: Loop tien keer je trap op en neer. Ja, twintig keer in totaal.

Warm? Dan is het tijd voor het echte werk:

WORKOUT

  • 20 trede push-ups; Plaats je handen op de onderste trede van je trap, en kom in de push up houding. Voer de push-up 20 keer uit.
  • 20 trede lunge; Ga met je rug naar de trap staan en plaats je linkervoet op ongeveer de derde trede (op kniehoogte). Buig je rechterbeen totdat je een hoek van 90 graden maakt en strek hem vervolgens weer. Voel je het in je bips? Goed bezig!
  • 20 trede dips; Ga met je rug naar de trap toe op de grond zitten, plaats je handen plat op de onderste trede en druk jezelf omhoog. Jep, twintig keer.
  • Squat it up; De squat die kende je al? Dat komt goed uit. Je gaat bij deze oefening namelijk al squattend je trap op en neer, per trede doe je een squat. Bang te vallen? Daarvoor is de leuning!
  • 20 keer arm trede lopen; Weer beneden? Ga dan in de plank-stand staan met je armen op de onderste trede. Plaats vervolgens je linkerhand een trede omhoog gevolgd door je rechterhand. Doe dit vervolgens weer bij een trede hoger en ga vervolgens weer naar beneden.
  • 20 kuiten op-en-neer; Je kuiten nog even laten branden? Ga dan met de bal van je voet op de onderste trede staan en houd je vast aan de leuning. Laat je vervolgens zo laag mogelijk zakken en rol vervolgens zo hoog mogelijk op je tenen. Inderdaad, niet alleen je kuiten maar ook je billen gaan dit voelen.
  • 20 reverse plank; Dan nog even een toegift wat goed is voor je hele lichaam oftewel‘core’ in fitnesstermen. Ga weer voor je trap zitten met de rug naar de trap, plaats je handen op de onderste treden en druk jezelf omhoog. Blijf in deze omgekeerde plank staan en til vervolgens je linker been op, houd deze even omhoog en wissel dan af.

3 rondes; Doe dit circuitje drie keer en je hebt een fullbody workout te pakken!

COOLING DOWN

Om de ergste spierpijn te voorkomen is het belangrijk na je workout nog even goed te stretchen. Wil je het helemaal compleet maken? Dan is een kort online yoga of pilates lesje een aanrader!

Wil je het na een tijdje zwaarder maken? Om hier geen geld aan uit te geven (we willen tenslotte die nieuwe fitness  kleding kopen) hebben wij twee praktische tips: Kijk gewoon even in je voorraad kast, twee literflessen water in elke hand zijn prima te gebruiken als dumbells of vul een rugtas met wat zware boeken en doe deze op je rug. Maar natuurlijk kan je ook wat fitnessmaterialen online bestellen!

Wel even een disclaimer; Wij zijn niet verantwoordelijk voor de spierpijn die dit gegarandeerd gaat opleveren! Succes!

GRATIS woonstijlen STYLEGUIDE

styleguide-cover3.pngNieuw: de gratis Wonenonline.nl woonstijlen styleguide. 27 pagina's woonstijlen, eigenschappen en handige shoptips zodat jij jouw favoriete woonstijl direct kunt toepassen in jouw interieur. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je ontvangt de Styleguide binnen 15 minuten in je mailbox!

Ga jij voor een subtiele aanpassing of ga je voor een complete metamorfose?


Ja, stuur mij de gratis styleguide

GRATIS STYLEGUIDE

styleguide-cover1.png

27 pagina's woonstijlen, eigenschappen en handige shoptips zodat jij jouw favoriete woonstijl direct kunt toepassen in jouw interieur. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je ontvangt de Styleguide binnen 15 minuten in je mailbox!

Ga jij voor een subtiele aanpassing of ga je voor een complete metamorfose?

Ja, stuur mij de gratis styleguide

Bestel jouw woonfavorieten bij onze partners