Elk jaar worden de nieuwste trends op het gebied van kleur vastgesteld naar aanleiding van een wereldwijd kleurentrendonderzoek, de ColourFutures. Flexa is een bekend doe-het-zelf verf merk en in de 60 jaar dat Flexa bestaat is het uitgegroeid tot de trendsetter op het gebied van kleur en interieur.

Histor presenteert de Kleurentrends voor 2020. Flow on the Move, een vrolijk en speels palet. Flow at the Core roept een gevoel van nostalgie op met kleuren uit een rijke botanische tuin. Flow in the Know zoekt naar de balans tussen natuur en techniek met rauwe natuurtinten en geoxideerd blauw-groen.

We leven in een wereld waarin slaap een luxe aan het worden is. De stress van continu ‘aan’ staan is voor iedereen voelbaar. Geen wonder dat de kleurentrends voor het komende jaar een ontsnapping bieden uit onze door data gedreven maatschappij. Kleurexperts wereldwijd kozen unaniem voor Histor Chinese Porcelain (PPG-1160-6) als Trendkleur van 2020. Een mix van kobalt- en diep inktblauw die een moment van kalmte en een gevoel van hoop biedt in deze rusteloze wereld. De kleur sluit perfect aan bij de drie Histor Kleurentrends voor 2020: Flow on the Move, Flow at the Core en Flow in the Know.

Welke keukens en badkamers gaan het helemaal worden in 2020? Welke werkbladen en accessoires passen in die trends? En hoe kunt u uw ‘oude’ spulletjes er leuk mee combineren? Dekker Zevenhuizen heeft samen met trendforecaster Monique van der Reijden de trends uitgebreid in kaart gebracht, en vertaald naar concrete producten voor uw keuken en/of badkamer. Lees wat belangrijk wordt in 2020 ‒ en wat u dus niet mag missen!

Hoewel we gesteld zijn op luxe en comfort, maken we ons ook zorgen over de houdbaarheid van de planeet door onze huidige levensstijl. Protesten tegen klimaatverandering groeien in binnen- en buitenland. Het bewustzijn dat we zowel op grote als op kleine schaal onze levensstijl moeten aanpassen neemt toe. De groeiende interesse voor vegetarische of veganistische gerechten is hier een uiting van. Naast dat de consument bereid is zelf verantwoording te nemen, wordt dit ook meer en meer van retailers en merken verwacht.

De huidige wereld is een maakbare wereld. Het perfecte plaatje telt. De wereld is zó gericht op perfectie dat de interesse in imperfectie en vrijheid groeit. Deze behoefte wordt gemengd met de street-invloeden uit de hiphop scene die eerst de mode en nu ook het interieur beïnvloeden. Hierdoor ontstaat een unieke en soms tikje rauwe urban sfeer. Industriële materialen, uitgesproken kleuren en krachtige dessins zoals graffiti en signaalstrepen worden met elkaar gecombineerd.

De digitale bubbel waar we ons in bevinden begint te knellen. De behoefte ontstaat om ons wereldbeeld te verbreden. Dat betekent dat de behoefte aan openheid en diversiteit toeneemt. Zo ontstaan interieurs waarin verschillende folklore invloeden en producten met verschillende etnische achtergronden moeiteloos met elkaar worden gecombineerd: een bonte verzameling van totaal verschillende producten die een weerspiegeling zijn van een inclusieve maatschappij.

De druk van de prestatiemaatschappij waarin chaos en slordigheid niet geaccepteerd worden, is groot. We raken overprikkeld en hebben moeite onze weg te vinden in de wereld waarin we overladen worden met informatie. Als reactie hierop zoeken we naar ruimten die een rustige, zachte en verstilde uitstraling hebben.