IKEA introduceert Slaapfitness. Twee op de drie Nederlanders zijn niet tevreden over de kwaliteit van hun nachtrust. En dat terwijl slapen even belangrijk is voor de gezondheid als lichaamsbeweging en goede voeding. IKEA Slaapfitness is een online videosessie waarin een slaapcoach alles vertelt over goed slapen, slimme slaaphacks, ademhaling en ontspanning. IKEA Slaapfitness wordt vanaf vandaag gratis aangeboden in samenwerking met het flexibele sportabonnement OneFit, waar je binnenkort ook online sportlessen kan volgen.

De nieuwe collectie van IKEA staat in het teken van tot rust komen in tropische sferen. De collectie bestaat onder andere uit beddengoed - voor jong en oud - met prints van flamingo's en palmbladeren, handgemaakte kussenslopen en een in India geweven vloerkleed. Ook speelt sfeerverlichting een belangrijke rol in deze collectie, met lampen in retro-stijl en lampen van bamboe die romantisch en sfeervol licht geven. De nieuwe producten zijn vanaf april online verkrijgbaar en in alle IKEA winkels.

IKEA nodigt kinderen tot en met 12 jaar oud van over de hele wereld uit om hun droomknuffel te ontwerpen. Alles kan en niets is te gek - van een roze eenhoorn met vleugels tot een vriendelijke regenbooghaai. Jonge creatievelingen kunnen vanaf vandaag tot en met 20 november 2018 een tekening van hun ideale knuffel inleveren in de winkel.

Voor ruim negentig procent van de jongeren van 12 tot en met 25 jaar is de slaapkamer een veilige plek. Dat blijkt uit onderzoek van IKEA Nederland*. Nederlandse jongeren voelen zich er fijn en veilig omdat ze hier alleen kunnen zijn en hun eigen plek hebben. Eén op de drie brengt er, naast slapen, minimaal drie uur per dag door. De jongeren zijn er vooral bezig met hun mobiele telefoon of iPad en luisteren muziek. Ook is de slaapkamer een geliefde plek voor meer serieuze dingen, zoals huiswerk maken en studeren. De respondenten hebben nog veel wensen voor hun slaapkamer, zo staan een televisie en een grotere kamer hoog op het verlanglijstje. Opvallende wensen zijn een frituurpan, magnetron en suikerspinmachine.

Even op de pauze knop met IKEA. Iedereen weet wel dat je mentale en emotionele welzijn net zo belangrijk is als een goede lichamelijke gezondheid. In deze drukke moderne tijd waarin we ons vaak verwijderd voelen van de natuur en onszelf heeft onze gezondheid het vaak zwaar te voorduren. De nieuwe HJÄRTELIG-collectie van IKEA nodigt ons uit om op de pauze knop te drukken.

De grootste frustraties van Nederlanders tijdens de nachtrust zijn piekeren, plassen en een snurkende bedgenoot. Dat blijkt uit onderzoek van IKEA Nederland* naar Nederlandse slaapgewoontes. Twee op de drie Nederlanders geeft aan 's nachts regelmatig wakker te worden. Een op de drie voelt zich na een nacht slapen niet helemaal opgeladen en begint vermoeid aan de dag. Dit ondanks het feit dat Nederlanders per nacht gemiddeld meer dan zeven uur slapen.

Hoe maak je van gewone, alledaagse producten buitengewone collector’s items? IKEA weet het. Het woonwarenhuis vroeg zes getalenteerde designers en artistieke teams om gewaagde prints te ontwerpen voor bekende IKEA producten, zoals beddengoed, servies, kussens en vloerkleden. De designs van Frédérique Vernillet, Malcolm Stuart, Pinar&Viola, Steven Harrington, Team Hawaii en Tilde Bay geven de producten uit de STUNSIG limited collectie een nieuw en eigentijds karakter. De collectie - waarmee IKEA een primeur had tijdens de Dutch Design Week 2016 - heeft ook een Nederlands tintje, want Viola Renate van het artistieke duo Pinar&Viola komt uit Amsterdam. De STUNSIG limited collectie is vanaf juni verkrijgbaar.