De consument geeft steeds meer geld uit aan luxe en de installateur heeft hiervoor veel te bieden. Het enige probleem is dat menig consument dit niet weet. Hier ligt een belangrijke taak voor zowel de installateur als leverancier. Het winnen van trouwe klanten en realiseren van een hogere omzet kan prima samengaan.

Helaas denkt een consument bij het verfraaien van cv technische zaken niet direct aan de mogelijkheden die de installateur hem kan bieden. Een goed voorbeeld is de trend in het wegwerken van radiatoren. De lelijke maar onmisbare radiator past niet in het ideaalplaatje en wordt, geïnspireerd door de vele klusprogrammas op televisie,

vaak voorzien van een standaard omkasting uit een van de vele Doe-Het-Zelf winkels. Helaas denkt men daarbij niet aan de gevolgen: een slechte regeling, minder warmteafgifte, de nodige moeite met schoonmaken etc. De populariteit van deze wegwerkmethoden geeft Radiatorthermostaten in uiteenlopende vormgeving.duidelijk aan dat er bij de hedendaagse consument meer behoefte is aan fraai vormgegeven materialen in de cv-installatie.

Advies en voorlichting
Ondanks deze toenemende behoefte worden veel installaties nog altijd voorzien van de traditionele materialen. Dit terwijl er genoeg luxe componenten verkrijgbaar zijn. Hier ligt een kans voor de installateur. Een goed advies en voorlichting over wat er tegenwoordig op de markt verkrijgbaar is. Daar heeft de consument behoefte aan en hiermee kan de installateur zich onderscheiden van de DHZ markt. Het resultaat van die inspanning is een hogere omzet en het vertrouwen en waardering van de klant. En deze klant zal niet aarzelen om in de toekomst wederom uw advies te vragen. Bij verschillende onderdelen van de cv installatie zijn eenvoudige aanpassingen die leiden tot een fraaier uiterlijk en meer comfort te realiseren. Vaak tegen geringe meerprijzen, die de consument best wil investeren, is er veel mogelijk.



Ook leuk om te lezen