Bij een zoektocht naar nieuwe huishoudelijke apparaten kom je het merk Whirlpool tegen. Het is vooral gespecialiseerd in keuken apparatuur zoals vaatwassers, ovens en (combi)magnetrons. Ben jij op zoek naar een nieuwe magnetron? Lees dan deze voordelen van een Whirlpool magnetron.

Inbouwapparatuur van Küppersbusch kan individueel worden vormgegeven. Een absoluut persoonlijke inrichting van de keuken kan worden gerealiseerd omdat apparatuur van Küppersbusch onderling met elkaar kan worden gecombineerd. Consumenten kunnen vrij kiezen uit de programma’s Comfort+, Premium + en Profession+. Dit wordt mogelijk gemaakt door het nieuwe oven platform van Küppersbusch: bij de ontwikkeling van de apparaten werden zowel de glasplaten alsook de grepen van de 60 cm en 45 cm hoge modellen zo vormgegeven, dat er altijd dezelfde look is.

“De grootste innovatie sinds de introductie van de inductiekookplaat” - met deze woorden classificeerde Miele haar belangrijkste noviteit - de Dialog-oven - tijdens de persconferentie op de Internationale Funkausstellung (IFA) in Berlijn. Voor het eerst wordt een techniek toegepast waarbij door middel van elektromagnetische golven intelligent op de consistentie van levensmiddelen wordt gereageerd. 

Echt uitgebreid koken is vaak een enorme uitdaging: hoe kunt u de gerechten tot aan het serveren goed warm houden? En hoe voorkomt u dat het eten snel afkoelt op het bord? De comfortabele oplossing: warmhoudlades (ook wel serviesverwarmers genoemd) die uw servies van te voren verwarmen.

Küppersbusch introduceert een nieuwe serie keukenapparaten in een warm getinte middel-grijze metallic kleur. "Shade of Grey” is opvallend en tevens onopvallend het geeft de mogelijkheid te combineren met de huidige favoriete kleuren in het interieur. De apparaten uit de 'Shade of Grey" serie passen perfect bij natuurlijke ondergronden zoals hout, steen en beton, maar ook in witte keukenoppervlakken en stijlen. De nieuwe Küppersbusch kleur benadrukt de vertrouwde waarde van het merk. Het straalt in alle bruikbaarheid warmte uit en is nog meer een nieuw statement in kleur. 

Küppersbusch presenteert een nieuwe oven serie met een intuïtieve bediening. De oven kan op afstand met een app worden bediend. Speciale aandacht werd besteed aan de intuïtieve user control. De heldere menustructuur vereenvoudigt het gebruik van de bediening. De hoog-resolutie displays bieden een perfect zicht vanuit alle hoeken, ongeacht de inbouw situatie.

Als voorloper op het gebied van koken in combi-stoomovens staat Gaggenau voor de verdere ontwikkeling van gezonde bereidingswijzen. Aan het begin van het nieuwe jaar presenteert het merk een volautomatisch reinigingssysteem en een op de graad nauwkeurige temperatuurinstelling voor het sous-vide koken voor alle combi-stoomovens van de 400 serie met aansluiting op de watertoe- en afvoer. Als consequente aanvulling wordt de nieuwe vacumeerlade aangeboden. Deze is perfect voor het voorbereiden van levensmiddelen voor het gezonde sous-vide koken. Dit nieuwe product is vanaf voorjaar 2016 verkrijgbaar in een bij de bakovens 400 serie passend design.

Exclusieve culinaire cultuur en bewust genieten staan bij Gaggenau in het middelpunt. Met de vacumeerlade wordt het aanbod voor gezond koken op haute cuisine-niveau compleet”, aldus Sven Schnee, Head of Global Brand Gaggenau.

Intensieve smaakbeleving en lange houdbaarheid.
De voordelen van gevacumeerde levensmiddelen zijn bij meesterkoks al langer bekend. De ingrediënten worden zonder verlies van voedingsstoffen, vitaminen en mineralen sous-vide – onder vacuüm – bereid. Bij een constante lage temperatuur van 50 tot 95 graden blijven de natuurlijke aroma's van de levensmiddelen volledig behouden. Kenners en genieters waarderen bovendien de onvergelijkelijke textuur van de gerechten. Niet alleen de smaak is beter, de gerechten zijn omdat de zuurstof is verwijderd ook langer houdbaar. Vers bereide sauzen, chutneys, jam en andere reeds geopende levensmiddelen in glazen potten blijven langer houdbaar dankzij het sluiten met onderdruk. Andere voordelen zijn de ruimtebesparende opslag en het tijdbesparende aromatiseren.

Ideale aanvulling voor de thuiskeuken.
Om op professionele wijze te vacumeren biedt Gaggenau de vacumeerlade aan in het design van de bakovens 400 serie in massief roestvrij staal achter glas en de kleur Gaggenau antraciet. De vacumeerlade heeft drie vacumeer- en sealniveaus. Met de vacumeerstand wordt bepaald hoeveel procent zuurstof aan de levensmiddelen wordt onttrokken. De sealniveau regelt de duur van het sealen. Hoe dikker het materiaal van de vacumeerzak, hoe langer moet deze worden geseald. Het apparaat kan worden gepland en geïntegreerd als een Gaggenau warmhoudlade en heeft een 14 cm hoge standaardnis nodig. De greeploze vacumeerlade is voorzien van touch-elementen en gemakkelijk intuïtief te bedienen. Toebehoren zijn vacumeerzakken in de afmetingen 240 x 350 mm en 180 x 280 mm. Nabestelligen zijn als speciale toebehoren via de vakhandel of de klantenservice verkrijgbaar.

Met de vacumeerlade onderstreept Gaggenau zijn competentie op het gebied van exclusieve culinaire cultuur met een professionele uitstraling voor de thuiskeuken.

De oven staat op nummer één als het erom gaat welk kookapparaat het vaakst wordt gebruikt. De strijd om de tweede plaats is spannend. De magnetron gaat aan de leiding, maar wordt op de voet gevolgd door de stoomoven. Door ruimtegebrek geldt dan vaak dat voor één van beide apparaten moet worden gekozen. Een volledig nieuw ontwikkeld Miele-inbouwapparaat biedt uitkomst bij dit dilemma: de stoomoven met magnetron van de DGM 6800.

Net voor het eeuwfeest van KitchenAid krijgt de keuken-inbouwapparatuur van het internationale merk een nieuwe look. In het Brusselse Atomium werd het nieuwe design voor het eerst gepresenteerd. De vormgeving is van de hand van de Nederlandse ontwerper Sander Brouwer. Hij liet zich voor het ontwerp inspireren door de iconische Artisan-mixer uit 1919. Geschiedenis en innovatie zijn in de nieuwe KitchenAid inbouwapparaten samengebracht voor het creëren van de perfecte keuken waar eigentijds design en vakmanschap thuis zijn. Voor het nieuwe design grijpt KitchenAid terug naar de beginjaren van het eigen merk, met de iconische mixer en zijn typische logo. Het merk combineert de nieuwe look met natuurlijke kleuren en zin voor structuur en reliëf. Sander Brouwer, hoofd Design van KitchenAid heeft met zijn team twee jaar aan het ontwerp gewerkt. “Het was een hele uitdaging om tot een ontwerp te komen dat zowel bij de wensen van de Amerikaanse als Europese consument aansluit. Maar het is gelukt. Al zullen in Amerika de ovens en dus ook de knoppen wat groter zijn om met Thanksgiving de traditionele kalkoen te kunnen bereiden.”