921
Brabantia
Gepubliceerd: 16-09-2013 Laatste update: 11-06-2023

Brabantia, het toonaangevende merk op het gebied van huishoudelijke artikelen, organiseert, in navolging van de succesvolle “Design your bin” ontwerpwedstrijd van vorig jaar een nieuwe wedstrijd voor ontwerpers om met een opvolger te komen van het populaire Patrice-design.

De “Pimp Our Print” ontwerpwedstrijd start op 3 september 2013 en alle aanstormende ontwerpers, waar ook ter wereld ongeacht leeftijd, ervaring of woonplaats kunnen een inzending insturen.

Het populaire Patrice-design van Patrice van Uden werd door Brabantia in 1970 geïntroduceerd. Dit ontwerp is herkenbaar door zijn bruine en cyclaamkleurige bloemen op een oranje achtergrond. Het “bloemelement” werd eerst uit papier geknipt en vervolgens samengesteld, waarna er een zeefdruk in twee kleuren van werd gemaakt die voor het "ambachtelijke uiterlijk" van het patroon. Het design werd het populairste Brabantia-ontwerp ooit en wordt nog steeds in veel Nederlandse huishoudens gebruikt.

De deelnemers aan de “Pimp Our Print” ontwerpwedstrijd worden aangemoedigd om hun fantasie de vrije loop te laten en een breed scala aan stijlen en media te omarmen, zoals moderne kunst, street art, fotografie, illustraties, textiel en handwerk. Elk ontwerp is mogelijk. Voorwaarde is wel dat het mogelijk is om het design te uploaden en dat het digitaal kan worden gereproduceerd. De ontwerpen moeten een originele creatie zijn en kunnen tot 22 oktober 2013 als JPeg-bestand worden geüpload via www.brabantia.com/designwonenonlinewonenonline.

Voor het bepalen van de winnaar heeft Brabantia een indrukwekkend internationaal designpanel* samengesteld, bestaande uit populaire designbloggers. Het panel moet het aantal inzendingen terugbrengen tot een definitieve shortlist waaruit de Brabantia-jury de uiteindelijke winnaar zal selecteren.

Wonenonline