Thuiswerken is het nieuwe normaal geworden. Hierdoor ga jij meer tijd doorbrengen op jouw werkplek dan op kantoor. De verwachting is dat we steeds vaker thuis gaan werken. Een ergonomische werkplek is noodzakelijk voor het productief werken. Hoe creëer je eigenlijk een ergonomische werkplek? En hoe richt je deze zo optimaal in? Dat ga je allemaal lezen in deze blog.

Mensen die thuis akoestische problemen ervaren, omschrijven dit meestal als echo of galm. Bepaalde ruimtes zoals de woonkamer, de hal en de keuken, klinken leeg of hol en daardoor kan je elkaar in huis lastig verstaan. Het is moeilijk om te genieten van muziek en films en je komt niet goed tot rust.

We werken allemaal steeds meer thuis. Moet jij ook van je baas vanuit je woning werken, maar vind je het lastig om je te concentreren? Wil je graag zo efficiënt mogelijk aan de slag, en wil je (ook al zit je misschien aan de keukentafel) ook gewoon werken vanaf een leuke werkplek? Dat snappen we, en daarom zetten we in dit artikel op een rij hoe je thuiswerken zo functioneel én plezier mogelijk kunt maken. Zo heb je eigenlijk helemaal geen zin meer om nog naar kantoor te gaan!

Stijlvol thuiswerken kan! Ken je het spreekwoord 'kleren maken de man’? Niet alleen kleren, maar ook een esthetische werkplek draagt daadwerkelijk bij aan een positieve werkhouding. Creëer een elegante omgeving waar je prettig en in stijl je werk kunt doen.

Of je nu altijd thuiswerkt of juist tijdelijk in de huidige periode waarin we leven: het is belangrijk om een goede, veilige en gezonde thuiswerkplek in te richten. Zo kun je je beter concentreren én voorkom je mogelijk klachten. Hoe pak je de inrichting van je thuiskantoor aan? We geven verschillende tips.

In deze tijd werken meer mensen vaker thuis dan ooit. Om zo goed mogelijk thuis te kunnen werken, is het wel zo handig als je daar een fijne werkplek voor hebt. Hoe kun je dat nu het beste aanpakken – helemaal als je in een wat kleiner huis woont? Wij zetten 5 tips voor je op een rij om een fijne werkplek in huis te creëren.

In Nederland zijn er zo’n 3,3 miljoen mensen die regelmatig thuiswerken[1], dat is 37% van de totale beroepsbevolking. En hoewel de meningen hierover verdeeld zijn, beweren thuiswerkers (veel) productiever te zijn in hun eigen huis, dan op kantoor. Een prettige werkomgeving draagt daaraan bij, maar hoe creëer je deze?

De vakantieperiode is voorbij, tijd om weer aan de slag te gaan. Na deze ontspannende tijd ben je weer klaar om vol energie aan het werk te gaan. Wat hier bij helpt is een opgeruimde en comfortabele werkplek. Door op te ruimen kun je weer met een schone lei aan de nieuwe werkperiode beginnen. Maar nu hoef je niet al je bureauspullen weg te stoppen in laden en kasten. Hier heb je ook prachtige design organizers voor die niet misstaan op je bureau. Met de opbergers van Vitra kun je je spullen overzichtelijk kwijt en zijn je bureauaccessoires mooi geëtaleerd.

Je kent het vast wel, ‘het nieuwe werken’, de mogelijkheid om overal te werken. Of je dit nu doet voor een baas of als freelancer, steeds meer Nederlanders krijgen de mogelijkheid om de voor- en nadelen van deze werkvorm te ervaren. Dit nieuwe werken gebeurt onder meer vanaf flexwerk plekken binnen kantoren, vanuit cafés, bars en restaurants, vanuit de bibliotheek, in je eigen tuin of zelfs vanaf het strand. Maar vanuit huis is nog altijd de meest voorkomende plek waar we vandaag flexwerken. Echter kan vanuit huis werken nogal eens ook beperkingen betekenen.