Leolux gelooft in de pluriformiteit van mensen. Daarom kiest u zelf de bekleding, kleuren en opties van uw favoriete Leolux model. Zo ontstaat een hoogst individueel meubel, dat past bij uw persoonlijke smaak en beleving.

Strakke lijnen, vloeiende overgangen, rust, helderheid en elegantie - als modern-klassiek systeemprogramma onderscheidt ENCADO II zich door een tijdloos design én door ongekende vormgevingsmogelijkheden. Het meubelprogramma is ontwikkeld voor de woon- en eetkamer en overtuigt vooral door zijn ongekunstelde en krachtige vormtaal. Een breed scala aan gelakte en gefineerde oppervlakken en geraffineerde technische details, zorgen ervoor dat ENCADO II de veeleisende woonindividualist volop ruimte biedt bij het samenstellen van zijn of haar planning.

Dat Rolf Benz mooie en kwalitatief hoogwaardige banken maakt weet iedereen. Dat ze ook prachtige salontafels maken is minder bekend. Hier een voorbeeld van een prachtige salontafel en/of bijzettafel: Rolf Benz 971. Opvallend is het natuurstenen blad in "Graphite Brown" Dit kalksteen verleent de tafels hun elegantie en zelfstandigheid. Kenmerkend is het lederachtige oppervlak en natuurlijk is elk blad een uniek product.

De Wendela Chair van Functionals is een compacte maar toch comfortabele stoel. De stoel combineert simpliciteit met verfijnde materialen en een oud-ontmoet-nieuw ontwerp. De dunne, flexibele zitting van hout wordt ondersteund door een modern aluminium onderstel.

De stoel is licht en waterdicht en is daarom geschikt voor zowel binnen als buitengebruik. De stoel is verkrijgbaar in verschillende kleuren.

Lava Orange en Aqua Blue: de nieuwe Tripp Trapp®-kleuren Retroklassieke Tripp Trapp®-kleuren voor een nieuwe generatie

Het is al vaak gezegd, maar de Tripp Trapp® is een échte designklassieker. Hoewel het ontwerp sinds de lancering in 1972 niet is veranderd, blijft Stokke® innoveren door het toevoegen van frisse, seizoensgebonden en trendy tinten aan de Tripp Trapp®-kleurencollectie.

Lava Orange en Aqua Blue zijn twee prachtige, aanvullende kleuren, geïnspireerd op het gewaagde kleurgebruik van de jaren zeventig. Kies voor subtiel en cool met Aqua Blue of voor levendig en warm met Lava Orange. Jouw stijl, jouw keuze.

Ook nieuw in de Tripp Trapp®-collectie zijn de kussensets in de kleuren Grey Loom en Signature Stripe. Het zijn twee veelzijdige, interieurvriendelijke dessins: Grey Loom met zijn rijke geweven textuur en Signature Stripe met zijn kleurrijke lijnen.

Daarnaast heeft de Tripp Trapp® Newborn Set™ een nieuwe, verwisselbare textielset met een zacht beige Check-patroon.

Bij Stokke® streven we naar het creëren van mooie, functionele en duurzame producten die de gezinservaring optimaliseren.

Het tijdloze design van de Tripp Trapp® past naadloos in elk interieur. De stoel is volledig verstelbaar in hoogte en diepte, wat betekent dat hij gemakkelijk aangepast kan worden aan de omvang en de behoeften van een opgroeiend kind. De Tripp Trapp® biedt een comfortabele stoel die vanaf de geboorte (met extra toebehoren) een leven lang meegaat.

De Tripp Trapp®, gemaakt van gecultiveerd beukenhout, is verkrijgbaar in negen verschillende kleuren zodat hij bij elke stijl, smaak en elk interieur past. De bijpassende Tripp Trapp® Baby Set is beschikbaar voor alle kleuren.

Ons koningshuis heeft het privilege om op de meest prachtige tronen plaats te nemen. Meestal is de Koninklijke troon een vergulde met fluweel beklede fauteuil met het wapen of monogram van de vorst, geborduurd in gouddraad. Mooi, maar niet echt modern en dat terwijl er zoveel gebeurt op dit gebied! Een fijne troon is niet alleen voorbehouden aan de royals, onze huiskamer verdient toch ook zo'n pronkstuk? Het Perscentrum Wonen zet een aantal klassieke én moderne 'tronen' voor je op een rijtje, waar zelfs onze kersverse koning vast graag een tijdje op blijft zitten.

Thijs Smeets is door Gispen Today gevraagd om hun collectie opnieuw uit te vinden. Net als W.H. Gispen combineert Smeets geavanceerde productietechnieken met een verfijnde en eenvoudige vormgeving. Toch heeft hij een radicaal andere benadering gekozen voor het merk dat bekend staat om haar chromen buisframes.

Zijn collectie is enthousiast ontvangen tijdens de lancering in Milaan en de Dutch Design Week in Eindhoven, waar zijn GT 901 TS stoel een erkenning kreeg voor Goed Industrieel Ontwerp. Het frame voor de stoel is gemaakt op een computergestuurde freesmachine en heeft een spuitgegoten kuip die horizontaal doormidden gesneden lijkt. Hij gebruikt frames van gebogen staal en afgeschuind multiplex als leidmotief in zijn collectie meubels en interieuraccessoires.

De Folding Chair staat al sinds zijn introductie in 1932 symbool voor het sublieme ontwerp van flexibele meubelen. Toch duurde het dertig jaar tot de stoel zo geliefd werd als hij nu is en in productie genomen werd.

Mogens Kochs Folding Chair kwam in 1932 op de markt. De stoel was bedoeld als een eerbetoon aan het ontwerp van de klassieke regisseursstoel, maar verwijst ook duidelijk naar Mogens Kochs voorliefde voor functioneel design. Koch ontwierp de stoel voor een wedstrijd voor binnenhuisontwerp vanuit de kerk, waar hij niet bijzonder enthousiast ontvangen werd: velen vonden de stoel in die tijd te radicaal ontworpen.

Het was pas in 1960 dat designliefhebbers interesse in de Folding Chair begonnen te krijgen. Langzamerhand begon de stoel steeds meer mensen op te vallen en uiteindelijk werd dit designpareltje toch in massaproductie genomen. Rud. Rasmussen nam in de jaren 80 de productie over, waarbij nauw werd samengewerkt met Mogens Koch en teruggegaan werd naar het oorspronkelijke design.

Tegen de stroom in groeide Piet Boon de afgelopen jaren uit van Dutch designer tot internationaal merk. Zijn ontwerpvisie blijkt van New York tot Korea aan te slaan. Blijkbaar zit er iets universeels in, dat misschien het best te typeren is als het gouden midden tussen Zaans en zen.

“Eigenlijk zijn de werkruimtes hier belachelijk groot.” Piet Boon zegt het bijna verontschuldigend als hij zijn Global Headquarters in Oostzaan laat zien. Twee jaar geleden vestigde hij zich met zijn hele team en de Piet Boon Store in dit gloednieuwe, zelf ontworpen pand. “Maar als het zo ruim kán, is het natuurlijk wel heel prettig,” voegt de geboren en getogen Zaankanter toe. “Ik vind het belangrijk dat de mensen die hier werken, intussen zo'n veertig, een prettige plek hebben, met veel licht en rust. Dat ze geen hinder van elkaar hebben, maar elkaar wel inspireren.” Wat op de bezoeker vooral indruk maakt, is niet eens zozeer het volume van de ruimtes – inderdaad riant te noemen – maar vooral de serene en toch persoonlijk sfeer. Boon zit in zijn helder witte kantoor achter een joekel van een eikenhouten werktafel, die eerder uitnodigend is dan imponerend. Het kwartje valt als Boon vertelt: “Dit was de eettafel die bij mij thuis stond. Nu staat er een van Piet Hein Eek, een designer die ik enorm bewonder.” Al met al is het kantoor, net als de rest van het pand, een perfecte illustratie van de design-visie van Boon: robuust en toch behaaglijk, eenvoudig en toch comfortabel, minimalistisch en toch karaktervol, ongepolijst en toch verfijnd. Altijd is er die harmonieuze eenheid van tegenstellingen. De yin en de yang, die al het werk van Boon zo kenmerkt, of het nu gaat om een zitbank, een boot, een woonhuis of een hotel in de Cariben.