Voor 2017 is het thema 'Life in a new light'. De lancering van de Kleurentrends voor 2017 vragen om een frisse kijk op het leven. Dé Kleur van het Jaar Denim Drift belichaamt precies de mood van 2017 en sluit aan bij talloze interieurstijlen.

'LiFE IN A NEW LIGHT', een nieuwe kijk op het leven Het thema draait om het vieren van de simpele dingen die het leven de moeite waard maken. Echte en authentieke ervaringen worden steeds belangrijker en daardoor bekijken we de gewone, alledaagse dingen van het leven met een frisse blik. 'Life in a new light' is de overkoepelende trend, maar er zijn ook nog vier onderliggende thema's met bijpassende kleurpaletten. ,;

New Romanticism
We voelen een connectie met de natuur. Een verantwoordelijkheid om te zorgen voor de aarde. Lees meer over de kleurtrend New Romanticism

The Working Home
De grens in het leven tussen werk en privé is aan het veranderen, we zijn opzoek naar de juiste balans. Lees meer over de kleurtrend The Working Home

Shared Individualism
Uit ons wereldwijde onderzoek blijkt dat wij een verlangen hebben naar individualiteit, maar ondertussen wel een onderdeel willen zijn van iets groters. Lees meer over de kleurtrend Shared Individualism

Considered Luxury
In een wereld waar we alles kunnen krijgen wat ons hartje begeert, zijn herinneringen een stuk belangrijker voor ons. Lees meer over de kleurtrend Considered Luxury Bron: Flexa

De wereld maakt zich steeds drukker over het milieu en dat heeft invloed op onze manier van leven. Duurzaamheid en het nemen van verantwoordelijkheid staan voorop. Maar hoewel we allemaal deel willen uitmaken van de natuur waarover we ons zorgen maken, leven we in steeds groter wordende steden en een toenemende gedigitaliseerde wereld.

Door de verbinding met de aarde op te zoeken, krijgt het spirituele een kans en daar hebben zowel lichaam als geest baat bij. Hoewel deze trend voortkomt uit een bijna abstract gegeven, laat hij zich vertalen als een eclectische bohemienstijl. Deze stijl dompelt je in een wereld vol natuurlijke elementen en geeft een creatieve twist aan je interieur. Bron: Flexa

Steden groeien en hun bevolking en sociale verhoudingen veranderen doorlopend. Alles is in beweging, niets lijkt permanent. Daardoor wordt het gevoel ergens bij te horen en deel uit te maken van een groep weer belangrijker.

De grenzen tussen privé en werk vervagen en het is niet altijd eenvoudig om het evenwicht tussen die twee te bewaken. Veel huizen zijn een soort werkplek geworden en werkplekken lijken steeds meer op huizen, zeker nu we allemaal, bewust of onbewust, deel uitmaken van de 24-uurseconomie. We willen ons thuis voelen op de plek waar we werken en staan open voor nieuwe inspiratie om die ruimte in te vullen.

Flexa heeft een kleurenpalet ontwikkeld waarmee je verschillende zones in huis afbakent, maar waarmee je ook een ruimte kunt creëren die beide functies in elkaar laat overvloeien. Of je nu het liefst in de keuken zit met laptop en koffie onder handbereik of juist een aparte studeerkamer nodig hebt, het moet er wel comfortabel zijn. Het doel is immers dat je kunt relaxen en focussen tegelijk. Bron: Flexa 

Deze trend omvat een heel nieuwe manier van leven; een nieuwe vorm van consumentisme waarbij meer waarde wordt gehecht aan ervaringen dan aan bezittingen. Het draait om het verzamelen van onbetaalbare herinneringen. Dat verandert je visie op de wereld, want het gaat niet langer om het hebben, maar om het ervaren. Het gevolg is een nieuwe manier van consumeren: minder kopen, beter kiezen en er langer plezier van hebben. Per saldo blijft er minder over, maar voel je je wel rijker.

Extra aandacht voor het zintuiglijke optimaliseert die ervaringen; denk aan zachte stoffen, tactiele muren, prettige geuren en mooie muziek. Het resultaat is een subtiele luxe, waarbij een bescheiden verrassing meer waard is dan een kast vol spullen. Het bijpassende palet van wit- en natureltinten sluit daar mooi op aan. Bron: Flexa 

Het succes van de collecties ‘Grey’ en ‘Blue’ vervolgt Little Greene in de herfst van 2016 met de lancering van een betoverende capsulecollectie roze kleuren. De ‘Pink’ collectie, die acht verwante tinten roze omvat, biedt een aangename keuze van zachte, subtiele tinten, die vrouwelijkheid en gevoeligheid uitstralen, tot krachtige, verleidelijke tinten. Deze veelzijdige, roze kleuren zijn in harmonie met de andere Little Greene kleuren en bestaan uit zeven nieuwe tinten roze en een tint van de bestaande kleurenkaart.

De ambachtelijke verf- en behangfabrikant Farrow & Ball bestaat dit jaar zeventig jaar en viert dit met de launch van negen verleidelijke nieuwe kleuren. Van zachte neutralen en bescheiden pasteltinten tot opvallende heldere kleuren en diepe, donkere nuances. Deze nieuwe aanwinsten sluiten naadloos aan op de bestaande kleurgroepen en voegen enkele nieuwe accenten toe aan het iconische kleurenpalet.

Een klein team van Farrow & Ball ambachtslieden heeft zich de afgelopen drie jaar toegelegd op de ontwikkeling van deze nieuwe tinten. De nieuwe, met zorg gekozen kleuren geven de Farrow & Ball kleurenkaart een karakteristieke, tijdloze uitstraling en vervangen negen bestaande tinten zodat het 132 kleuren tellende assortiment behouden blijft.

De nieuwe kleuren ontlenen hun oorsprong aan de oude archieven en zijn een ode aan de karakteristieke Farrow & Ball look, met name de nieuwe getinte witnuances en de gedempte groenbruine tinten. Van de luchtige tint Peignoir tot de traditioneel Britse kleur Cromarty, iedere kleur draagt een intrigerende naam waarachter een uniek verhaal schuilgaat, een traditie die Farrow & Ball door de jaren heen in ere heeft gehouden.

De negen nieuwe kleuren, een passende ode aan de diepgewortelde geschiedenis van het bedrijf, zijn op dezelfde wijze vervaardigd als alle Farrow & Ball verfproducten, met uitsluitend de beste ingrediënten en volgens eeuwenoude methoden. De nieuwe aanvullingen zijn, net als alle andere Farrow & Ball kleuren, verkrijgbaar in een volledig assortiment met zowel moderne als traditionele finishes voor binnen- en buitenshuis.

Verffabrikant Histor introduceert Kleurbedenktijd: consumenten kunnen nu een Histor kleur 30 dagen op proef nemen. Uit onderzoek onder consumenten blijkt dat mensen vaak last hebben van kleuronzekerheid. Ze zijn bang om de verkeerde kleur te kiezen, omdat ze het moeilijk vinden zich voor te stellen hoe een kleur er thuis ‘in het echt’ uitziet. Met kleurbedenktijd kunnen mensen de verfkleur thuis uitproberen. Als zij dan toch niet blij zijn met het resultaat, mogen zij –gratis- een nieuwe verfkleur uitkiezen. Deze vorm van garantie is uniek in Nederland. Bouwmarkten Gamma en Karwei krijgen de primeur.

Floor Zandee, Brand Manager van Histor: “Kleur is ontzettend belangrijk in een ruimte, maar het is moeilijk voor te stellen hoe een kleur staat in jouw interieur. Wij willen het kiezen van een kleur verf makkelijker en leuker maken, door mensen de geruststelling te geven dat er niets mis kan gaan. Consumenten kunnen zo ook makkelijker experimenteren met kleur in huis. Histor biedt hiermee de helpende hand voor, tijdens en ook ná de verfklus. Op onze website hebben we al de Histor Kleurkiezer waarmee mensen vooraf een indruk kunnen krijgen van het effect van een kleur in hun woning. Ook hebben we Histor kleurstylistes voor advies bij je thuis. Met Histor Kleurbedenktijd willen we dat consumenten zich nu nog zekerder voelen bij het kiezen van een kleur.”

Hoe werkt Histor Kleurbedenktijd?
Stel je hebt bedacht om je slaapkamer groen te verven – maar als de verf eenmaal goed en wel op de muren zit zie je pas echt het effect. Had je nu maar blauw gekozen! Dan koop je een nieuwe Histor kleur. Schilder met de nieuwe kleur de helft over van je groene muur en maak een foto waarop duidelijk beide kleuren te zien zijn. Op Histor.nl/kleurbedenktijd vul je het kleurbedenktijd-formulier in. Dit formulier kun je online verzenden of per gewone post, samen met de foto van het schilderwerk en foto’s van de twee aankoopbonnen. Je krijgt dan het geld van de nieuwe verfkleur terug. Kleurbedenktijd geldt op alle lakken en muurverven van Histor, zowel kant-en-klaar als mengverf. Histor Kleurbedenktijd wordt 26 oktober 2015 als eerste geïntroduceerd voor aankopen van Histor verf bij Gamma en geldt van 7 december t/m 27 december 2015 exclusief bij Karwei. Daarna geldt Histor Kleurbedenktijd voor aankopen bij alle verfwinkels in Nederland.

Kijk voor meer informatie en de actievoorwaarden op Histor.nl/kleurbedenktijd.

Vrijheid binnen een kader. Om jezelf terug te vinden, moet je je soms losmaken uit het systeem, ook al is het maar tijdelijk. Het is een idee dat breed aanslaat. Neem het kantoorpersoneel dat ‘s ochtends voor het werk uit dansen gaat, of de computerbedrijven die breiclubjes oprichten omdat het zo leuk is om iets fysieks en tastbaars te maken. Als het iets bewijst, is het dat zelfs de grootste rebel een groter kader nodig heeft. Vrijheid is namelijk alleen te begrijpen binnen de context van beperkingen. Of in andere woorden: je kunt niet losbreken als er niks is om uit los te breken. Niets illustreert dat beter dan de populariteit van The Folk Circus in Brooklyn, New York, dat overal en nergens optreedt en acts balanceert op de grens van circus, burlesque show en performance art. Het bewijs dat de moderne stadsmens verlangt naar gecontroleerde chaos. Productontwerp met organische vormen onderstreept datzelfde concept van ongebondenheid binnen bepaalde beperkingen. Daarop zijn de kleuren in dit palet gebaseerd. Levendig en speels, maar in toom gehouden door zwart en wit. Bron: Flexa