Grootschalige bloemenpatronen en grafische designs in Scandinavische stijl zijn voor blogster Laura Noltemeyer op dit moment de ‘must haves’ voor stijlvolle interieurvormgeving. Deze architecte bericht niet alleen over haar persoonlijke favorieten op het gebied van mode en interieur-design op haar blog ‘Designdschungel’ en in het Fashion & Lifestyle webmagazine BLOGWALK, maar ze is ook zelf creatief in actie gekomen. Op de vakbeurs Heimtextil 2017 presenteerde ze haar eerste muuroutfit-collectie, die ze samen met A.S. Création heeft geproduceerd. “Wij zijn blij dat we met Laura Noltemeyer een echte ster van de blogger-scene hebben verworven als creatieve partner", verklaart Rüdiger von Preen, hoofd Atelier bij A.S. Création. “Want als producent van hoogwaardig en buitengewone behangcollecties werken wij graag samen met nieuwe talenten, die jong design representeren. Laura heeft ons met haar gevoel voor stijl en haar frisse ideeën meteen overtuigd.”

Eet jij dit jaar je paaseitje dit jaar uit een super origineel eierdopje of dek jij je paastafel met een grappig gebakken ei? Maak de paasdagen nog leuker met onze vrolijkste en vooral lekkerste paastips!

De grondslag van je identiteit. De kern van de brainstorm voor CF16 was: ‘Je moet je geschiedenis kennen om voor de toekomst te kunnen ontwerpen.’ Grote merken doen er tegenwoordig alles aan om hun achtergrond te onderzoeken en hun erfgoed met de wereld te delen. Zo hadden veel exposanten op de designbeurs in Milaan een tijdlijn afgebeeld naast hun splinternieuwe producten. Waarom? Omdat die geschiedenis ze een bepaalde authenticiteit en geloofwaardigheid verleent die je niet zomaar uit de grond kunt stampen. Het zuivere feit dat ze een verleden hebben, onderstreept hun bestaansrecht en geeft richting aan de toekomst. Want alleen door aandachtig voor- en achteruit te kijken, wordt duidelijk waar je vandaan komt en waar je heen wilt. Het gebruik van vintage of antieke referenties om hedendaagse ontwerpen kracht bij te zetten, maakte dat extra duidelijk. Of het nu om een bedrijf of een persoon gaat: wie zijn verleden omarmt, wordt completer, kan de toekomst sterker tegemoet treden en die dus ook beter vormgeven. In het bijbehorende kleurenpalet spelen roodtinten een grote rol. Ze verbeelden een rijk erfgoed en hebben tegelijkertijd een toekomstgerichte frisheid.

Bron: Flexa

Het leven, vastgelegd. Tegenwoordig worden we visueel overvoerd. Alles wat we doen, moet direct worden vastgelegd en op social media gedeeld. Het gevolg is dat kwantiteit belangrijker wordt dan kwaliteit en dat beelden hun zeggingskracht dreigen te verliezen. Het gezegde ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’ kan ondertussen beter worden omgedraaid, aangezien woorden – gesproken, danwel geschreven – het tegen beeld lijken te moeten afleggen in ons snelle bestaan. Op social media worden ze ingeperkt en afgekort; vaak communiceren we maar gewoon helemaal in beelden. (Die dan weer kunnen worden gephotoshopt, zodat ze niet altijd even betrouwbaar zijn.) Maar het woord wint weer aan kracht, zeker wanneer het in de juiste context wordt gebruikt. In China is de kunst van het verhalen vertellen, de gesproken geschiedenis, helemaal terug en ook in de Westerse wereld komen er steeds meer groepen die gewijd zijn aan woorden, grappig genoeg juist ook op social media (boekenblogs!). Dat verlangen naar woorden is daarnaast terug te vinden in het gebruik van cijfers en letters als interieurdecoratie of architectonisch element. Alleen zijn woorden en beelden elkaars tegenstanders natuurlijk niet, ze vullen elkaar aan. Het kleurenpalet dat hierop is gebaseerd, maakt ruim gebruik van inktblauw en grafietgrijs, met daarbij als contrast, kleuren uit de smartphone- en socialmediawereld.

Bron: Flexa

Warme sfeer, on-trend en in-style Warme sfeer, on-trend en in-style Kwantum brengt een nieuwe najaarscollectie die ontworpen is voor iedereen die deze winter met betaalbare items een compleet nieuwe look aan zijn huis wil geven. De warme combinatie van hout en koper gecombineerd met natuur-en blauwtinten geven een eigentijdse, oriëntaalse of soms zelfs exotische sfeer aan ieders huis. 

Wereldwijd lanceert Cosentino zeven nieuwe Dekton® kleuren. Hiermee wordt het Dekton® kleurenprogramma uitgebreid tot een totaal van 22 verschillende referenties verdeeld over vier collecties: Solid Collection, Natural Collection, Tech Collection en de nieuwe Wild Collection. Keon is de nieuwe kleur in de Tech Collection van Dekton®, een collectie met een industriële uitstraling. De kleur Keon doet denken aan de natuurlijke uitstraling van beton. Cosentino kiest voor nobele materialen die inspiratie aan architectuur geven. Deze collectie bestaat verder uit de kleuren Keranium, Kadum en Strato.

Ben je op zoek naar een nieuwe look voor je eigen woning of juist voor een nieuw huis? De industriële stijl is er zeker een die het overwegen waard is. Je kunt namelijk met betaalbare en praktische materialen erg mooie creaties maken die zich kenmerken door een stoer en degelijk ontwerp. Combineer de verschillende elementen en materialen en wordt een heuse industrieel ontwerper van je eigen woning.

De comeback van kleur en thuis je eigen groenten en kruiden kweken. IKEA brengt woontrends in kaart in het Trend Report Herfst 2014. In het rapport zoomt IKEA in op maatschappelijke trends, de gevolgen voor het leven thuis en hoe deze veranderingen terugkomen in het assortiment van de winkels. Hoe beïnvloeden bijvoorbeeld de toenemende urbanisatie en de digitalisering van de samenleving ons leven thuis? “Het leven thuis is onze passie. Met al onze producten willen we het leven thuis beter maken. Maar het leven, op macro- en micro niveau, is constant in beweging. Hier spelen wij continue op in met nieuwe producten en collecties. Het assortiment van IKEA is een weerspiegeling van hoe het leven op dit moment geleefd wordt”, aldus Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland.

Als er één materiaal was waar we tijdens de design week in Milaan niet omheen konden dan was het natuursteen. Van marmer uit Carrara en uitgehouwen met een laser tot kleine ‘goedkope’ restjes van de keukenbranche waar jonge ontwerpers prachtige producten van maken. Steen was er in al zijn verschijningsvormen, en ook zagen we de bergen als vorm vaak terug. Deze ontwerpen vielen ons op.