Er zijn allerlei manieren om de lucht in ons huis te verfrissen. Vaak wordt er een luchtverfrisser gekocht die een lekker geurtje afgeeft of zetten we het raam een paar uurtjes open. Echter heeft dit maar een heel tijdelijk effect en de welbekende luchtverfrissers met een geurtje hebben eerder een negatief dan positief effect op onze gezondheid. Wil je het goed aanpakken en echt een gezond en fris binnenklimaat creeeren dan is een luchtreiniger geen overbodige luxe! Wij mochten van Coolblue de Blueair luchtreiniger testen. Hoe dit is bevallen lees je hieronder.

Heb je een eigen stijl en ben je op zoek naar originele meubels, dan is interieurwinkel Zwaartafelen echt iets voor jou. Bij Zwaartafelen vind je geen standaardcollecties, maar een bonte verzameling van stoere tafels, hippe stoeltjes en originele, industriële lampen. Een inspirerende hotspot voor woonliefhebbers met bijzondere wensen!

Bonfire on the beach, tequila sunrise in de hand, mariachi mix op de achtergrond en een klein dansje op je favoriete Jimmy Choo sandaaltjes, arriba! Waan je aan de Westkust van Mexico, waar je geniet van luxe en weldaad in een van de prachtige resorts. Tropical feelings met je voeten in het fijne, witte zand waarbij je vanaf het strand zicht hebt op het helderblauwe water. Het heerlijk tropische zomergevoel zie je terug in de mooie Los Cabos textielcollectie, welke bestaat uit prachtige kussens en katoenen throws in mooie combinaties.

In de vroege morgen, nog vóórdat het ochtendgloren de dag overspoelt, gaan Loof en Not Only White een dialoog aan in de gezamenlijke presentatie 'Morning Dawn' tijdens Design District 2017. Met als gemene deler de ontwerpen van de hand van Joost van der Vecht, brengen zij een ode aan de rite van het opstaan.

Het verlangen naar Afrika wordt nu gestild met "Saffiano", een collectie van het merk "Private Walls". De kleuren en motieven van het rode continent tonen zich kleurrijk, esthetisch en elegant op artistiek behang.

Grootschalige bloemenpatronen en grafische designs in Scandinavische stijl zijn voor blogster Laura Noltemeyer op dit moment de ‘must haves’ voor stijlvolle interieurvormgeving. Deze architecte bericht niet alleen over haar persoonlijke favorieten op het gebied van mode en interieur-design op haar blog ‘Designdschungel’ en in het Fashion & Lifestyle webmagazine BLOGWALK, maar ze is ook zelf creatief in actie gekomen. Op de vakbeurs Heimtextil 2017 presenteerde ze haar eerste muuroutfit-collectie, die ze samen met A.S. Création heeft geproduceerd. “Wij zijn blij dat we met Laura Noltemeyer een echte ster van de blogger-scene hebben verworven als creatieve partner", verklaart Rüdiger von Preen, hoofd Atelier bij A.S. Création. “Want als producent van hoogwaardig en buitengewone behangcollecties werken wij graag samen met nieuwe talenten, die jong design representeren. Laura heeft ons met haar gevoel voor stijl en haar frisse ideeën meteen overtuigd.”

Eet jij dit jaar je paaseitje dit jaar uit een super origineel eierdopje of dek jij je paastafel met een grappig gebakken ei? Maak de paasdagen nog leuker met onze vrolijkste en vooral lekkerste paastips!

De grondslag van je identiteit. De kern van de brainstorm voor CF16 was: ‘Je moet je geschiedenis kennen om voor de toekomst te kunnen ontwerpen.’ Grote merken doen er tegenwoordig alles aan om hun achtergrond te onderzoeken en hun erfgoed met de wereld te delen. Zo hadden veel exposanten op de designbeurs in Milaan een tijdlijn afgebeeld naast hun splinternieuwe producten. Waarom? Omdat die geschiedenis ze een bepaalde authenticiteit en geloofwaardigheid verleent die je niet zomaar uit de grond kunt stampen. Het zuivere feit dat ze een verleden hebben, onderstreept hun bestaansrecht en geeft richting aan de toekomst. Want alleen door aandachtig voor- en achteruit te kijken, wordt duidelijk waar je vandaan komt en waar je heen wilt. Het gebruik van vintage of antieke referenties om hedendaagse ontwerpen kracht bij te zetten, maakte dat extra duidelijk. Of het nu om een bedrijf of een persoon gaat: wie zijn verleden omarmt, wordt completer, kan de toekomst sterker tegemoet treden en die dus ook beter vormgeven. In het bijbehorende kleurenpalet spelen roodtinten een grote rol. Ze verbeelden een rijk erfgoed en hebben tegelijkertijd een toekomstgerichte frisheid.

Bron: Flexa

Het leven, vastgelegd. Tegenwoordig worden we visueel overvoerd. Alles wat we doen, moet direct worden vastgelegd en op social media gedeeld. Het gevolg is dat kwantiteit belangrijker wordt dan kwaliteit en dat beelden hun zeggingskracht dreigen te verliezen. Het gezegde ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’ kan ondertussen beter worden omgedraaid, aangezien woorden – gesproken, danwel geschreven – het tegen beeld lijken te moeten afleggen in ons snelle bestaan. Op social media worden ze ingeperkt en afgekort; vaak communiceren we maar gewoon helemaal in beelden. (Die dan weer kunnen worden gephotoshopt, zodat ze niet altijd even betrouwbaar zijn.) Maar het woord wint weer aan kracht, zeker wanneer het in de juiste context wordt gebruikt. In China is de kunst van het verhalen vertellen, de gesproken geschiedenis, helemaal terug en ook in de Westerse wereld komen er steeds meer groepen die gewijd zijn aan woorden, grappig genoeg juist ook op social media (boekenblogs!). Dat verlangen naar woorden is daarnaast terug te vinden in het gebruik van cijfers en letters als interieurdecoratie of architectonisch element. Alleen zijn woorden en beelden elkaars tegenstanders natuurlijk niet, ze vullen elkaar aan. Het kleurenpalet dat hierop is gebaseerd, maakt ruim gebruik van inktblauw en grafietgrijs, met daarbij als contrast, kleuren uit de smartphone- en socialmediawereld.

Bron: Flexa