De badkamer is een verhaal apart. Door het gebruikmaken van kwalitatief zeer goede materialen wordt het een ruimte die een echt wellnesscentrum te noemen is. Zo bevinden zich in de hedendaagse badkamer een schitterend ligbad en een luxe whirlpool. Het hoogtepunt van dit vertrek is echter de grote inloopdouche.

HANSA introduceert HANSAFORSENSES; een bijzonder douchesysteem dat bijzondere vormgeving en douchecomfort combineert met slimme techniek die bijdraagt aan korter douchen en daarmee aan een verantwoord waterverbruik. Wie streeft naar waterbesparing met behoud van doucheplezier, vindt in HANSAFORSENSES een ideale bondgenoot.

HANSAFORSENSES maakt van de dagelijkse douche een wellnessbelevenis. Het bijzondere design van de thermostaat, de royale hydra hoofddouche met een diameter van 238 millimeter en een handdouche met massagefunctie bieden alle comfort voor hedendaags doucheplezier. De hydra hoofddouche biedt het genot van een extra brede douchestraal, zacht als een lentebui.

Design met een extrabr> Het design van de thermostaat, uitgevoerd in hoogglanzend wit met het uiterlijk van glas, past bij een eigentijdse stijl in de badkamer en zorgt voor een bijzonder accent. Dankzij de in de thermostaat geïntegreerde houder, zijn shampoo en andere badspullen altijd binnen handbereik. De bodemplaat van de geïntegreerde houder is uitneembaar voor eenvoudige reiniging.

Slimme techniek stimuleert kort douchenbr> Achter het oogstrelende uiterlijk van HANSAFORSENSES schuilt een doordachte techniek die bijdraagt aan een goed geweten. Het douchesysteem stimuleert het korter douchen, op een eenvoudige, overtuigende wijze. Hiervoor is het systeem voorzien van een innovatieve waterbesparende functie die door de eenvoudige bediening ook nog eens voor meer doucheplezier zorgt. De slimme Tiptronik-knop geeft met een gekleurde lichtring rondom de bedieningsknop de ideale douchetijd aan; groen staat voor milieubewust, rood voor een hoog verbruik. Deze knop werkt eveneens als regelaar voor de waterhoeveelheid. Met een druk op de knop wordt de stroom van het douchewater gestart voor een periode van 4 minuten. Daarna stopt de douche automatisch. Dankzij deze functie wordt een verantwoord watergebruik gestimuleerd. Een ideale oplossing voor gezinnen met lang-douchers. Irritaties en discussies zijn verleden tijd. Voor wie zelfs nog korter wil douchen, kan de standaard vier minuten douchetijd op elk gewenst moment worden gestopt. Ook kan ervoor worden gekozen de douchetijd te verlengen.

Veilig
De thermostaat van het douchesysteem regelt de watertemperatuur en biedt - dankzij de veiligheidsblokkering bij 38°C en de THERMO COOL functie - bescherming tegen verbranden. Het oppervlak van de thermostaat blijft altijd koel aanvoelen. De veiligheidsknop beschermt zelfs de allerkleinsten tegen een te hete waterstroom. Met de geïntegreerde omstelling kan comfortabel tussen hoofddouche en handdouche worden omgeschakeld.

Met HANSAFORSENSES is comfortabel douchen met een goed geweten een vanzelfsprekendheid.

Social media is inmiddels zo ingeburgerd in de samenleving dat eigenlijk iedereen wel op Facebook zit. In de trein, op het werk, zelf op de wc. De enige plek waar je eigenlijk niet kunt facebooken is onder de douche. Om dit grote gemis toch enigszins te compenseren is de Social Shower curtain ontwikkeld, een douchegordijn met een afbeelding van een Facebook profielpagina. Het foto gedeelte op het douchegordijn is doorzichtig zodat je zelf je 'profielfoto' live kunt maken. Een erg grappig gezicht dus voor iedereen die de badkamer binnenkomt!

Het Facebook douhegordijn is een origineel cadeau voor iedereen met een Facebook account, of natuurlijk juist als hint voor degene die nog niét op facebook te vinden is!

Ervaar jij ook nieuwe ideeën, inzichten en een verhoogde creativiteit na de dagelijkse douche? Een nieuw, in acht landen uitgevoerd onderzoek van Hansgrohe, toont aan dat je niet de enige bent: maar liefst 72% van de wereldwijd ondervraagden ervaart hetzelfde. 14% van de ondervraagden neemt zelfs speciaal een douche om nieuwe ideeën op te doen.

Het onderzoek, ontwikkeld voor de lancering van het uitgebreide Raindance Select douche-assortiment van Hansgrohe, laat zien dat het gevoel van water, samen met het ontspannende effect van de douche en het even alleen zijn, helpt bij het genereren van nieuwe ideeën en anders denken. De Raindance Select douche maakt het mogelijk om met één druk op de knop eenvoudig te kiezen tussen harde, zachte of masserende douchestralen – en verbetert je douche-ervaring en hopelijk je creativiteit.

Andere interessante conclusies uit het onderzoek zijn:
Mensen brengen gemiddeld 70 minuten per dag in de badkamer door
Vrouwen brengen iets meer tijd door in de badkamer dan mannen: gemiddeld 73 minuten ten opzichte van de heren met gemiddeld 67 minuten
25-34 jarigen douchen het meest, 55-64 jarigen douchen het minst
In alle gemeten landen douchen meer jonge mensen (18-24 en 25-34 jaar) speciaal om nieuwe ideeën en frisse inzichten op te doen en oplossingen voor problemen te vinden dan oudere mensen

Dr. Scott Barry Kaufman, cognitief psycholoog en expert op het gebied van creativiteit licht toe: “Het is zowel verrassend als fascinerend om te leren dat mensen onder de douche creatiever zijn dan op hun werk. De bevindingen uit het onderzoek van Hansgrohe versterken het bestaande onderzoek naar het belang van ontspanning om creatief te kunnen denken. De ontspannende, intieme en veilige douche-omgeving biedt de mogelijkheid voor creativiteit omdat de geest zich vrij voelt, waardoor mensen meer open staan voor hun innerlijke bewustzijn en dagdromen.”

Richard Grohe, kleinzoon van bedrijfsoprichter Hans Grohe, voegt toe: “Als één van de leiders in de branche, geloven wij bij Hansgrohe dat je onder een goede douche tot goede ideeën komt. Wij zijn erg verheugd om onze klanten het nieuwe, uitgebreide Raindance Select douche-assortiment aan te kunnen bieden, dat tevens weer een goed voorbeeld is van onze passie voor detail en kwaliteit. Wij zijn één van de eersten uit de branche die een knop gebruiken om van straalsoort te wisselen, deze zorgt voor gebruikscomfort en een douche-ervaring op maat.”

Het Raindance Select douche-assortiment van Hansgrohe biedt de keuze uit drie straalsoorten, die met één druk op de Select-knop gekozen kunnen worden (Rain, RainAir en Whirl) – innovatie en design smelten samen met comfort. ‘Zachte’ en ‘krachtige’ doucheregen en een masserende straal bieden consumenten een douche-ervaring op maat en Hansgrohe is trots om als eerste bedrijf deze innovatie te kunnen bieden.

Meer informatie over het onderzoek en de resultaten: www.hansgrohe.nl/douchegedrag

Walk-In douchewanden zijn heel populair. Een Walk-In douchewand lijkt op het eerste gezicht eenvoudig. Toch leert de ervaring, dat als u kiest voor kwaliteit, design en functionaliteit u beter kunt kiezen voor een A-merk, zoals het Duitse merk HÜPPE. Want deze toonaangevende fabrikant heeft al vele jaren ervaring met hoogwaardige Walk-In douchewanden, die zich onderscheiden in kwaliteit, vormgeving en functionaliteit. En niet te vergeten het CE-keurmerk en de 10 jaar garantie. Geen fabrikant biedt u zoveel series en unieke mogelijkheden op het gebied van exclusieve glasdecoraties, kleuren van beslag en varianten in glassoorten. Alles draait om perfectie en individuele oplossingen.

Niet is zo zalig als de dag te beginnen of te eindigen met een aangenaam warme regenbui. De zachte, volle druppels water beginnen hun weg naar beneden recht boven je hoofd en onderweg naar beneden strelen ze je huid. Een grote thermostatische hoofddouche staat garant voor het ultieme douchegenot. De handige handdouche mag natuurlijk ook niet ontbreken voor de snelle afspoelbeurt. Damixa heeft twee mooie thermostatische douchesets in het assortiment: Eliza en Slate.

De Frost douchescherm wisser is een wonder van eenvoud. Strak roestvaststaal gecombineerd met rubberen uiteinden tegen beschadiging van het glas. Geen douchescherm meer met druppels op het glas. De siliconen trekker laat bovendien geen strepen na.

Het Deense merk Frost heeft met de Wiper een fraaie vormgegeven douchescherm wisser uitgebracht Henrik Bonnelycke MDD staat weer garant voor een echt stukje Deens design.

De Wiper is verkrijgbaar in roestvaststaal, naar keuze in mat geborsteld of hoogglans gepolijst. Met de meegeleverde rubberen ring hangt je de Wiper aan een kraan. De eveneens meegeleverde rubberen wandhaak is speciaal om de Wiper aan de douchewand te hangen.

De Wiper is per stuk verkrijgbaar en wordt geleverd in een mooie geschenkverpakking. De Wiper kost € 43,- inclusief BTW

Je kunt de Wiper ondermeer bestellen via fonq.nl of bij Nijhof in Baarn.

Een succesvol ontworpen badkamer is een ontwerp waarbij op details gelet wordt. Vaak wordt er gekozen voor een inloopdouche, vanwege het strakke uiterlijk van een doorlopende vloer en het onderhoudsgemak ervan. Geberit introduceert een vernieuwde wandafvoer voor inloopdouches, waarbij het design en het gebruikersgemak hand in hand gaan. De afvoer voor douchewater is hierbij verwerkt in de achterwand. Hierdoor kan de douchevloer als één vlak ontworpen worden. De vloer is op deze wijze makkelijker aan te brengen en in het geval van inloopdouches geeft het een visueel strak resultaat. De waterafvoer past vrijwel naadloos in de muur, is verkrijgbaar in diverse afwerkingen en is geschikt voor renovatie en nieuwbouw.

Alles in één voor doucheplezier met één druk op de knop. Nieuwe Hansgrohe ShowerSelect inbouwthermostaat met Fixfit slangaansluiting en Porter douchehouder. De nieuwste ShowerSelect thermostaat is een complete oplossing van een thermostaat met een geïntegreerde Fixfit slangaansluiting en Porter douchehouder. De doucheslang en handdouche zijn vrij te kiezen, geheel naar vormgeving van de badkamer en wensen van de gebruiker, waardoor de douche een nog individuelere uitstraling krijgt. Dankzij de eenvoudige inbouwmontage op het inbouwdeel iBox universal ontstaat er meer bewegingsvrijheid in de douche of bij het bad.