Ervaar jij ook nieuwe ideeën, inzichten en een verhoogde creativiteit na de dagelijkse douche? Een nieuw, in acht landen uitgevoerd onderzoek van Hansgrohe, toont aan dat je niet de enige bent: maar liefst 72% van de wereldwijd ondervraagden ervaart hetzelfde. 14% van de ondervraagden neemt zelfs speciaal een douche om nieuwe ideeën op te doen.

Het onderzoek, ontwikkeld voor de lancering van het uitgebreide Raindance Select douche-assortiment van Hansgrohe, laat zien dat het gevoel van water, samen met het ontspannende effect van de douche en het even alleen zijn, helpt bij het genereren van nieuwe ideeën en anders denken. De Raindance Select douche maakt het mogelijk om met één druk op de knop eenvoudig te kiezen tussen harde, zachte of masserende douchestralen – en verbetert je douche-ervaring en hopelijk je creativiteit.

Andere interessante conclusies uit het onderzoek zijn:
Mensen brengen gemiddeld 70 minuten per dag in de badkamer door
Vrouwen brengen iets meer tijd door in de badkamer dan mannen: gemiddeld 73 minuten ten opzichte van de heren met gemiddeld 67 minuten
25-34 jarigen douchen het meest, 55-64 jarigen douchen het minst
In alle gemeten landen douchen meer jonge mensen (18-24 en 25-34 jaar) speciaal om nieuwe ideeën en frisse inzichten op te doen en oplossingen voor problemen te vinden dan oudere mensen

Dr. Scott Barry Kaufman, cognitief psycholoog en expert op het gebied van creativiteit licht toe: “Het is zowel verrassend als fascinerend om te leren dat mensen onder de douche creatiever zijn dan op hun werk. De bevindingen uit het onderzoek van Hansgrohe versterken het bestaande onderzoek naar het belang van ontspanning om creatief te kunnen denken. De ontspannende, intieme en veilige douche-omgeving biedt de mogelijkheid voor creativiteit omdat de geest zich vrij voelt, waardoor mensen meer open staan voor hun innerlijke bewustzijn en dagdromen.”

Richard Grohe, kleinzoon van bedrijfsoprichter Hans Grohe, voegt toe: “Als één van de leiders in de branche, geloven wij bij Hansgrohe dat je onder een goede douche tot goede ideeën komt. Wij zijn erg verheugd om onze klanten het nieuwe, uitgebreide Raindance Select douche-assortiment aan te kunnen bieden, dat tevens weer een goed voorbeeld is van onze passie voor detail en kwaliteit. Wij zijn één van de eersten uit de branche die een knop gebruiken om van straalsoort te wisselen, deze zorgt voor gebruikscomfort en een douche-ervaring op maat.”

Het Raindance Select douche-assortiment van Hansgrohe biedt de keuze uit drie straalsoorten, die met één druk op de Select-knop gekozen kunnen worden (Rain, RainAir en Whirl) – innovatie en design smelten samen met comfort. ‘Zachte’ en ‘krachtige’ doucheregen en een masserende straal bieden consumenten een douche-ervaring op maat en Hansgrohe is trots om als eerste bedrijf deze innovatie te kunnen bieden.

Meer informatie over het onderzoek en de resultaten: www.hansgrohe.nl/douchegedrag

Ook leuk om te lezen