De badkamer is een essentiële leefruimte die aan de wensen van ieder individu dient te worden aangepast. Net als andere ruimtes in huis, evolueert ze continu naargelang de leeftijd van de bewoners. Voor de inrichting van onze sanitaire ruimte maakt het immers een wereld van verschil of we 8, 30 of 70 jaar oud zijn. FACQ, badkamerspecialist sinds 1880, adviseert en begeleidt consumenten bij de verwezenlijking van hun ideale badkamer, op maat van hun opeenvolgende levensfases.

 

Eerste trend: Naar hartenlust combineren
Een bad, een toiletruimte, een inloopdouche, meerdere opbergmeubels, een leuke waskom, bijhorend kraanwerk… Een badkamer bestaat uit verschillende elementen en steeds meer fabrikanten brengen hun producten op de markt. Dé trend van het moment? Zelf naar hartenlust merken combineren om je badkamer zo persoonlijk mogelijk in te richten. Maar voor de consument is dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Het is allesbehalve evident om met de talloze beschikbare producten een originele badkamer te creëren, die bovendien aangenaam en gebruiksvriendelijk is voor het hele gezin. De advies-experten van FACQ die steeds perfect van de nieuwste trends en producten op de hoogte zijn, staan daarom de BIS-bezoekers bij om met hen de perfecte badkamer samen te stellen, zowel op esthetisch als functioneel vlak. Tweede trend: Bewegingsvrijheid, cruciaal voor het comfort van morgen
Welzijn en persoonlijke zorg vormen anno 2016 een topprioriteit. Wanneer mensen renoveren, is het niet meer dan normaal dat ze aan de toekomst denken en weloverwogen keuzes maken voor de inrichting van hun badkamer met innovatieve producten die het leven veraangenamen. De nieuwste badkameroplossingen zorgen voor een maximaal gevoel van welbehagen en maken dankzij vele intelligente details de badkamer voortaan nóg comfortabeler. Daarbij denken we aan het gebruik van onderhoudsvriendelijke materialen, toiletten met vooruitstrevende technologie en compleet heruitgevonden doucheruimtes voor ongeëvenaarde bewegingsvrijheid, veiligheid en een optimaal comfort.

Derde trend: Kleurenpracht voor esthetisch genot
Een andere grote najaarstrend in 2016 is de kleurrijke badkamer. Kleuren staan voor emotie. Ze brengen sfeer in de ruimte en trekken aandacht terwijl ze de badkamer tegelijkertijd een originele uitstraling geven. Als onvervalste interieurelementen brengen kleuren het beste in elk van ons naar boven. Dus waarom zouden we geen gele, rode of groene waskom plaatsen? Of een badkuip in schitterend goud? Of roze kraanwerk eventueel?

Van 8 tot 16 oktober presenteert de Belgische distributeur de najaarsnieuwigheden voor 2016 op de BIS-beurs te Flanders Expo (Gent), stand 1164: de ideale gelegenheid voor bezoekers om zich te laten inspireren door de drie grote badkamertrends van het moment.

Ook leuk om te lezen