3581
Cleopatra badkamertrends 2015
Gepubliceerd: 05-06-2015

Samen met ontwerpbureau INDG en stylingbureau Kamer 465, die elk jaar de nieuwste interieur- en badkamertrends voor Cleopatra op een rijtje zet, is een set nieuwe productbeelden ontworpen met als doel de consument te laten zien dat van elke badkamer een wellness ruimte te creëren is.

De inspiratie - Kamer 465
“Tijd nemen voor jezelf, zonder laptop, smartphone en social media – dat wordt alleen maar belangrijker” vertelt Anya van de Wetering, oprichtster van Kamer 465. Dit algemene beeld wordt vervolgens getrechterd naar een drietal interieurtrends en vertaald naar de badkamer. Waarbij water en licht eigenlijk altijd de verbindende elementen zijn.

“Voor 2015 zoeken wij het vooral in de ijle tinten en iriserende materialen,” legt Anya uit. “Alles is licht! Het thema ‘Abysse’ verwijst naar de diepten van de zee, ‘Tendre’ naar vrouwelijkheid en zachtheid en ‘Nordic Light’ naar ochtendlicht en de verbleekte, ijle tinten van het hoge noorden.

inspiratiebrochures1.png

De vertaalslag
Cleopatra heeft ervoor gekozen om de nieuwe trends te vertalen naar productfotografie. Zo heeft de consument meteen een gevoel bij een product. Per trend zijn er twee opstellingen ontworpen; één met een whirlpool en één met een luxe douche.

Het resultaat
“Het resultaat is een set met nieuwe frisse productbeelden die inspireren”, vertelt Arnold Ros, Marketing en Sales manager van Cleopatra. “Deze beelden helpen ons het wellness gevoel over te brengen. Wellness is geen luxe, het is wat je iedereen toewenst. Je hoeft niet over een grandioze badkamer te beschikken om de geneugten van een luxe douche of bubbelbad te kunnen ervaren. Onze innovaties zijn er mede op gericht om ook in een beperkte ruimte een World of Wellness te kunnen realiseren. Men tovert de badkamer met een handomdraai om tot mini kuuroord door losse elementen toe te voegen. Hydromassage, aromatherapie, chromotherapie, stoom, alles is los verkrijgbaar. De nieuwe beelden laten zien hoe gemakkelijk dit kan zijn”, aldus Arnold.

Over Cleopatra
Cleopatra, dochteronderneming van Hansgrohe, is sinds 1966 de Nederlandse producent van luxe en hoogwaardige wellnessproducten. Ons assortiment bestaat uit luxe douches, stoom-/douchecabines, individuele stoomoplossingen, baden en whirlpools. Cleopatra bedient zowel de consumentenmarkt alsook de professionele markt.

Wonenonline


GRATIS woonstijlen STYLEGUIDE

styleguide-cover3.png

Ben je gepassioneerd over wonen en interieur? Ontdek met onze gratis Styleguide de woonstijlen van 2024! Dit E-book, gevuld met de laatste trends, tips en shop must-haves, is de sleutel tot het creëren van een uniek en trendy thuis.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en start direct met het realiseren van jouw stijlvolle droomhuis!

Ja, stuur mij de styleguide