De hotelervaring bij je thuis -Wat betekent luxe voor jou? Is het een gouden randje … of tijd voor jezelf? Je volledig ontspannen of genieten zonder schuldgevoel? In 2018 vinden we luxe in kleine en grote dingen. Maar sowieso is de badkamer een plek waar we er ten volle van kunnen genieten. We bundelden alvast enkele opvallende nieuwkomers in badkamerland.

Luca Sanitair heeft het afgelopen jaar het private label assortiment stevig uitgebreid en dit zal in 2018 nog completer worden gemaakt. De Luca private label producten gecombineerd met de DAS radiatoren, Bongio kranen en Globo en Hatria keramiekproducten maken het assortiment compleet. Het afgelopen jaar zijn er een aantal trends naar voren gekomen vanuit de markt. De meest opvallende trends worden kort toegelicht met voorbeelden van het Luca assortiment. 

Persoonlijk ingericht met topproducten op maat, zo zien we onze badkamer vandaag. Als consument zijn we kritischer dan ooit en sluiten we geen compromissen als het op kwaliteit aankomt. Tegelijk willen we dat de badkamer persoonlijkheid uitstraalt en comfort op maat biedt. Dat vertaalt zich in gepersonaliseerd design – met de kleur van je badkamermeubel, toilet of radiator afgestemd op je interieur – en in technologische innovaties die onze voorkeuren onthouden. Gloednieuw is een douche met ingebouwd fitnessprogramma, waarbij de afwisseling van warm en koud water een relaxerend of net revitaliserend effect heeft.

De herfst van 2017 wordt een seizoen met badkamers vol kleuren, natuurlijke materialen en een uitgebreid gamma aan accessoires, wat samen gegarandeerd welzijn en optimale functionaliteit biedt. De accessoires en armaturen zijn perfect op elkaar afgestemd en vormen een coherent geheel met luxueuze afwerking. Niet alleen de esthetische kant is belangrijk. Dagelijks onderzoeken de grote merken uit de sector de kranen en het water dat eruit komt, om een optimale veiligheid te kunnen garanderen. De controle van het waterdebiet is een essentieel aspect binnen de huidige en toekomstige huishoudens. Vandaag de dag maken het Scandinavische design en de Italiaanse stijl hun grote herintrede in onze interieurdecoratie. In de hedendaagse badkamers komt dat tot uiting in de zuivere en elegante stijl van de meubelcollecties. Hier is het verslag van FACQ, het nationale specialistenmerk in de wereld van het sanitair. De details van de drie trends voor de herfst van 2017 zijn terug te vinden in onderstaand dossier. 

’s Ochtends is het vaak snel snel douchen, wassen, tanden poetsen en gaan. Maar ’s avonds is de badkamer een oase van rust. Dé plek om letterlijk even de dag van je af te spoelen. Onder zo’n heerlijke regendouche of in een warm bad. En ontspannen te genieten van de kleuren en materialen die deze badkamer zo eigen, zo persoonlijk maken. Sfeerbepalend zijn niet alleen het sanitair en de accessoires, maar bijvoorbeeld ook de vloer en raambekleding. Dit zijn de nieuwste trends en noviteiten. Ter informatie, maar vooral ter inspiratie.

Scandinavische elegantie, strakke geometrie en slimme oplossingen - Met de nieuwe producten voor de ISH 2017 heeft Duravit een nieuwe interpretatie gegeven aan het basisconcept van een integraal interieur. De nieuwe ontwerpen bieden ruimte voor een persoonlijke inrichting van een badkamer met hoge woonkwaliteit. Hierbij volgen alle producten eenzelfde designtaal, waarmee ook combinaties van verschillende series prima mogelijk zijn. Exacte geometrische vormen, uitgelezen materialen en zachte, matte kleuren en composities doen hun intrede in de badkamer. Design, functionaliteit en groot gebruiksgemak zijn hierin perfect op elkaar afgestemd.

Samen met stylingbureau Kamer 465, die elk jaar de nieuwste interieur- en badkamertrends voor Cleopatra visualiseert, is een set nieuwe trendbeelden gefotografeerd met als doel de consument met badkamerverbouwplannen te inspireren. De rode draad: De badkamer leeft weer.

De badkamer krijgt steeds meer aandacht. Dat geldt op het gebied van architectuur, design en technologie, maar tegelijk wordt de badkamer steeds meer een ruimte om zich terug te trekken, te ontspannen en lekker bij te komen. Dornbracht doet al vele jaren onderzoek op het gebied van rituele architectuur. De mens en zijn rituelen en handelingen staan daarbij centraal. Zowel op cultureel als op technologisch vlak. De inzichten en de kennis die voortvloeien uit het onderzoek worden gebruikt bij de ontwikkeling van nieuwe producten.

De badkamer is een essentiële leefruimte die aan de wensen van ieder individu dient te worden aangepast. Net als andere ruimtes in huis, evolueert ze continu naargelang de leeftijd van de bewoners. Voor de inrichting van onze sanitaire ruimte maakt het immers een wereld van verschil of we 8, 30 of 70 jaar oud zijn. FACQ, badkamerspecialist sinds 1880, adviseert en begeleidt consumenten bij de verwezenlijking van hun ideale badkamer, op maat van hun opeenvolgende levensfases.

Urban Jungle, Monochrome en Mother Nature: dat zijn dé badkamertrends voor 2016. Sanitairleverancier Dekker Zevenhuizen heeft in elke prijscategorie badkamermeubels en -accessoires die er feilloos bij aansluiten. Vooral de brede collectie van Lavanto®, het eigen merk van Dekker, biedt mogelijkheden binnen elke stijl. Lavanto combineert design en innovativiteit met betaalbaarheid.

Ruimte maken voor mindfullness en wellness houdt meer in dan het her en der neerzetten van een geurkaars. Een fijn huis waar je energie van krijgt en gelukkig van wordt is het nastreven meer dan waard. De badkamer verdient speciale aandacht, de ruimte bij uitstek voor ontspanning en persoonlijke verzorging. Een verkwikkende douche voor een energieke start van de dag en een stomend bad dat stress als sneeuw voor de zon doet verdwijnen, maken het verschil. Met mooie materialen als hout en marmer, subtiele dessins en kleuren creëer je een rustgevende sfeer in deze functionele ruimte. Laat je inspireren door de nieuwste producten en relax!

De badkamer is steeds meer een ruimte waarin we ons terugtrekken, de stress van het dagelijkse leven achter ons laten en tijd maken voor een bewuste time-out en een welverdiende dosis ontspanning. Villeroy & Boch begrijpt de hedendaagse badkamerwensen als geen ander en heeft het creëren van de ultieme badkamerbeleving tot een persoonlijke missie gemaakt. We stellen de nieuwste badkamerproducten- en concepten voor 2016 graag aan u voor.

Sphinx  introduceert een nieuw ontwikkelde meubelcollectie in vier nieuwe kleuren voor de succesvolle Sphinx 320 serie. Daarmee is de keuze in kleur en in combinatiemogelijkheden van deze serie verder uitgebreid. Sphinx komt hiermee tegemoet aan de vraag naar meer kleur, functionaliteit en opbergruimte in de badkamer. De nieuwe meubelcollectie heeft bovendien een zeer aantrekkelijke prijsstelling.

Als er in de toekomst één ding zal zijn waar we bewust tijd voor moeten maken, dan is het tijd voor onszelf. De plek waar we ons even terug kunnen trekken in ons eigen huis wordt daarom extra belangrijk, en daar komt de badkamer om de hoek kijken. Een inrichting die luxe uitstraalt en bovendien uiterst functioneel is, maakt dat je schaarse me-time hier optimaal benut. Dat voelt alsof je in een fijn hotel bent, maar dan met het gemak van thuis, waar alles z’n eigen plekje heeft.

Samen met ontwerpbureau INDG en stylingbureau Kamer 465, die elk jaar de nieuwste interieur- en badkamertrends voor Cleopatra op een rijtje zet, is een set nieuwe productbeelden ontworpen met als doel de consument te laten zien dat van elke badkamer een wellness ruimte te creëren is.

We vragen veel van onze badkamers. Ze moeten niet alleen functioneel zijn, maar er ook nog eens goed uitzien. Daarom lanceert IKEA een heleboel nieuwe producten die even functioneel als stijlvol zijn. Geef je badkamer bijvoorbeeld een nieuwe look met een lamp geïnspireerd op parelkettingen of ga voor modern design met onze nieuwe badkamermeubels. Zo kun je de dag in stijl beginnen en afsluiten. Vanaf april verkrijgbaar bij IKEA.

Kom jij s ochtends ook altijd tijd tekort? Dan biedt de nieuwe SPRUTT collectie van IKEA uitkomst. De collectie barst van de handige opbergers voor de badkamer en slaapkamer om jouw hectische ochtenden vlekkeloos te laten verlopen. Want IKEA snapt dat je geen tijd hebt om te zoeken naar je sleutels of mascara, laat staan om te struikelen over schoenen en kleding. Bovendien zijn de producten niet alleen heel handig, maar zien ze er ook nog eens fantastisch uit. De SPRUTT collectie is vanaf februari 2015 verkrijgbaar.

Thebalux Badkamermeubelen laat de nieuwste trends op het gebied van badkamermeubelen zien in de noviteitenbrochure. De badmeubelen uit deze brochure zijn per heden verkrijgbaar. Enkele highlights uit de brochure zijn hieronder te lezen.

De badkamer transformeerde de afgelopen jaren van een wit betegeld hokje met sfeerloos kunstlicht tot een thuisspa om heerlijk in te ontspannen. De emancipatie van de badkamer lijkt nu bijna voltooid. De badkamer anno 2013/2014 is een volwaardige leefruimte in het huis geworden, die ook als zodanig wordt ingericht. Of het nu een verlenging van de woonkamer óf van de slaapkamer is, de stijl van het interieur voer je ook in de badkamer door!

Wat is er nieuw op badkamergebied? Geïntegreerde technologie lijkt het sleutelwoord. We lezen het nieuws in de spiegel en bedienen de thuisspa of kraan met een app. Een analoge handeling was nog nooit zo digitaal! Ook lijkt er een spel gaande tussen zichtbaar en onzichtbaar en ingebouwd of juist in het oog springend. Door onderdelen te customizen in persoonlijk gekozen kleuren, zorg je ervoor dat alles in de badkamer precies naar jouw smaak is. De badkamer anno 2013 is een prikkeling voor de zintuigen!

Nieuwste trends in de badkamer Een industrieel design met technische hoogstandjes De modetrends volgen elkaar snel op. Denk je met een felgekleurd shirt helemaal hip te zijn, dan is de trend al weer veranderd in zwart-wit-blocking. Ook de badkamer is aan trends onderhevig, maar gelukkig volgen die elkaar minder snel op. Badkamertrends zijn meer afspiegelingen van nieuwe mogelijkheden die worden ingezet om de individuele badkamerwensen van de gebruiker zo optimaal mogelijk te vervullen. De nieuwste trend in badkamerland is de industrieel vormgegeven badruimte. Krachtig, stoer en tegelijkertijd functioneel en puur.

Echte leefruimte De afgelopen jaren is de badkamer veranderd van een puur functionele ruimte waar je jezelf opfrist in een ruimte waar je tot rust komt na een hectische werkdag. Een ruimte waarin je jezelf weer terugvindt en geniet van het niets doen. Kortom, de badkamer is een echte leefruimte geworden. Dat is ook de reden dat er steeds meer aandacht is gekomen voor de vormgeving van de badkamer. Immers, echt tot rust komen en genieten van quality time kan alleen in een ruimte die past bij je persoonlijkheid. Mensen die houden van minimalisme en puurheid komen helemaal aan hun trekken bij de nieuwste trend op badkamergebied: de industriële look. Een tegenhanger van de ook zeer populaire eco-natuurlijke stijl met veel houtstructuren en natuursteen. De industriële look wordt gekenmerkt door het gebruik van beton, RVS en aluminium in een verder basic te noemen badkamer. En met basic bedoelen we dan zonder opvallende versieringen. Want de nieuwste technische snufjes ontbreken natuurlijk niet in de industriële badkamer. Immers, genieten en ontspannen staat voorop.

Beton en beton-look Industrieel in de badkamer is meestal een synoniem voor het gebruik van beton. Zowel in de vorm van echt beton als in de vorm van het zogenaamde woonbeton oftewel de beton-look. Het echte beton wordt vooral gebruikt voor het maken van badkamerwerkbladen en wasbakken. Naast de stoere uitstraling is het voordeel van beton dat het redelijk eenvoudig te verwerken is. Een wasbak van beton kan daardoor in bijna elke vorm worden gegoten. En door bijvoorbeeld een flesje kleurstof aan het beton toe te voegen, krijgt de uiteindelijke wasbak of het werkblad een nog uniekere uitstraling. Aan beton kleeft echter tevens een nadeel. Het voelt namelijk heel koud aan en kan scheuren. Het zogenaamde beton-look of woonbeton kent deze nadelen niet. Het is een materiaal op cement- of kunststofbasis met de uitstraling van beton. Zeker voor gebruik op de vloer is dit een zeer welkom alternatief. Binnen de industriële look is een epoxyvloer eveneens een aanrader. Dit is een naadloze gietvloer die verkrijgbaar is in vele grijsnuances die prima in deze trend passen. Door de epoxy-verzegeling krijgt de vloer een mooi glanzend effect en is tegelijkertijd heel geschikt voor natte ruimtes. Nog niet genoeg beton? Kies dan voor een betonlook op de muren. Deze kan eenvoudig gecreëerd worden via een speciale muurverf, die in elke bouwmarkt te koop is.

Kleuren en accessoires De industriële look wordt natuurlijk niet alleen bepaald door beton. Ook staal past prima in deze stijl badkamer. Stalen deuren bijvoorbeeld met glas. Of oude stalen fabrieksramen die worden gebruikt als douchedeur. Daarnaast kun je, zonder al te veel kosten en moeite, je bestaande badkamer een industriële look geven door te werken met accessoires in de kleuren bruin, zwart, geel of wit. Echte industriële sfeermakers zijn draadmandjes, metalen opbergbakken, metalen lampen en metalen letters die aan de muur worden bevestigd. Technische vernuftigheden Zoals gezegd genieten we in de moderne badkamer van het mooie leven. Technisch vernuft kan dan ook niet ontbreken in de industriële badkamer. In bijna elke nieuw te ontwerpen badkamer wordt dé nieuwe sensatie op het gebied van hygiëne opgenomen: de douche-wc AquaClean Sela van Geberit. Het opvallendst aan de AquaClean Sela is het vlakke uiterlijk. De douchetechnologie, de elektriciteitsaansluitingen, de watervoorziening en de wandbevestiging zijn in de keramische unit geïntegreerd. En toch heeft deze Geberit douche-wc een ergonomische zit. De AquaClean Sela is een ware sensatie omdat de waterstraal luchtig te noemen is en altijd water op lichaamstemperatuur levert. Bovendien is de waterstraalsterkte eenvoudig instelbaar. Omdat de AquaClean Sela bij een maximale straalsterkte toch slechts 0,5 liter water gebruikt én het water pas wordt verwarmd als de gebruiker op de douche-wc gaat zitten, is dit nieuwste Geberit-product zondermeer milieuvriendelijk. Gaat een douche-wc je toch iets te ver, dan mag een ander hoogstandje niet in je badkamer ontbreken. Het is het wandcloset zonder spoelrand. Sphinx bracht de eerste op de markt onder de naam Rimless. Villeroy & Boch volgde al snel met de Direct Flush Omnia Architectura. Het grote voordeel van een closet zonder spoelrand is dat het hygiënisch schoonmaken van de toilet een stuk eenvoudiger is. Je hebt namelijk niet langer te maken met een spoelrand waar bacteriën en vuil zich ophopen. De binnenzijde van het toilet is met de Rimless en Direct Flush volledig glad en vrij van moeilijk te bereiken holtes. Beide wandclosets zijn voorzien van een in het keramiek geïntegreerde waterverdeling. Deze zorgt ervoor dat het spoelwater gelijkmatig en geruisloos door het toilet wordt gevoerd.

 

Personificatie van je badkamer Niet meedoen aan een trend, maar toch een persoonlijke én steeds aan te passen stijl aan je badkamer geven? Het kan met de serie Joyce van Villeroy & Boch. Een badkamerserie compleet met Apps waardoor de badkamer steeds opnieuw aan je wensen en smaken kan worden aangepast. De Apps bestaan uit eenvoudig verwisselbare onderdelen die direct zorgen voor een geheel andere uitstraling. Deze onderdelen zijn gemaakt van hoogwaardig porselein en voorzien van een softpad aan de onderzijde. Die wordt aangetrokken door de App-magneet in het standaard product. Hierdoor blijven de Apps stevig vastzitten. Naast de Apps zijn ook de frontpanelen en de kleuren van Joyce aan te passen. Ook zo kun je je badkamer aanpassen aan je persoonlijke voorkeuren.

Gereduceerd design zet in 2013 de toon in de badkamer. Bij het keramiek, acryl of de badmeubels zijn de lijnvoeringen luchtig en strak. Persoonlijke elementen zoals kleden, stoeltjes of lampen geven een persoonlijke touch aan de badkamer en zorgen voor een gezellige sfeer.