In de huidige badkamer trends zijn kleuren niet meer weg te denken. We zien zwart al enige jaren als trendkleur, maar ook de metallic trend is overgewaaid naar de badkamer. Het glossy goud, champagne koper en stoere brons zorgen voor een stijlvolle en extraverte look. Ook opvallende en kleurrijke tegels passen in de trend van 2020. Kleur is dus helemaal hot! Er is één bad fabrikant die op het gebied van kleuren de grootste diversiteit kent, namelijk Bette. Want bij Bette kunt u kiezen uit een ongekend aantal mat- en glanskleuren en een aantal markante en zeer exclusieve kleureffecten. Die zijn een tikkeltje extravagant, maar zeker opvallend en waarachtig mooi!

 

 Kleur is leven

De theorie van kleur en vormgeving was een essentiële training module, zelfs bij Bauhaus. Schilders, kunstenaars en architecten zoals Kandinsky, Itten en Le Corbusier maakten intens gebruik van Goethe’s kleur theorie, en verzekerde dat kleur een niet meer weg te denken onderdeel vormt van het moderne leven. Sven Rensinghoff, marketing manager bij Bette: “De pioneer van de kleuren theorie bij Bauhaus was Johannes Itten, die niet alleen intens gebruik maakte van verschillend vormen en kleuren, maar hiermee ook experimenteerde. Voor Bette was hij onze inspirator en rolmodel.”

Eye-catchers in kleur

Een gekleurde vlakke douchevloer en een waskom zijn een eye-catcher in de badkamer en maken creatieve en intrigerende architectuur mogelijk. Met de ronde BetteCraft waskommen in lichtgevend groen of in een zachte schaduw van blauw, zet u deze midden in de Spotlight. Maar kijk ook eens naar de glinsterende effectkleur Midnight Black. Deze kleur brengt glamour en magie in de badkamer en zorgt voor een luxueuze beleving. En dan de effectkleur Forest, die veranderd van kleur afhankelijk van de lichtinval en zo verschillende in the mood sferen creëert.

Glazuur zorgt voor diepte

Ook het geglazuurde titaanstaal, door Bette in allerlei designstijlen vormgegeven, heeft een specifieke visuele uitstraling. “Ons doel is niet alleen om kleur als decoratief element toe te passen, maar met de combinatie van kleur, design en de specifieke uitstraling van ons glazuur, onderscheidende bad objecten te maken”, zegt Sven Rensinghoff. “Dit hoeven niet altijd opvallende kleuren te zijn, maar ook tijdloze en discrete kleuren zijn veel gevraagd. Dankzij ons grote kleurenpalet voldoen wij aan ieders wens. Dit blijkt ook uit de cijfers, want 40% van onze klanten kiest voor kleur.

Ook leuk om te lezen