989
verhuizen, 5 handige tips
Gepubliceerd: 23-07-2015 Laatste update: 31-05-2022

Een verhuizing brengt veel stress met zich mee, daarom is het zaak vooraf een gedegen plan op te stellen om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen. Onderstaande vijf tips kunnen je daarbij helpen.

1. Opruimen
Een verhuizing is een goed moment om elke kamer door te lopen en alles van de hand te doen dat niet meer nodig is. Een vuistregel daarbij is: staat iets langer dan een maand ongebruikt in de kast, dan is de kans groot dat het overbodig is. Zet dozen klaar voor spullen die gedoneerd, verkocht en weggegooid kunnen worden.

2. Inpakken
Is er eenmaal een keuze gemaakt welke dingen meegaan naar het nieuwe adres, dan dient de rest ingepakt te worden. Voor het inpakken kan een professionele verhuizer ingehuurd worden, maar natuurlijk kun je er ook voor kiezen om zelf in te pakken. Onthoud wel dat je structureel en overzichtelijk inpakt en op de dozen vermeld in welke kamer deze horen en wat erin zit. Dat maakt het uitpakken achteraf namelijk een stuk makkelijker.

3. Goederen tijdelijk opslaan
Niet altijd is er de mogelijkheid om alle spullen direct in het nieuwe huis te plaatsen. Gelukkig heb je dan de mogelijkheid om opslagruimte te huren. Afhankelijk van de hoeveelheid, de locatie en andere wensen zijn de meeste opslagruimtes zowel tijdelijk als permanent een goede optie om spullen veilig te bewaren. Kijk bijvoorbeeld eens bij 1BOX self storage.

4. Nieuwe huis klaar maken
Zorg dat je nieuwe huis helemaal klaar is voordat je begint met het overbrengen van je spullen. Mocht dit niet te realiseren zijn, zorg er dan in elk geval voor dat je voldoende ruimte hebt voor het overzichtelijk neerzetten van de dozen. De keuken, badkamer/wc en een slaapkamer dienen in elk geval alvast klaar te zijn, zodat je een plekje hebt waar je rustig kunt koken en bij kunt komen van de alledaagse stress.

5. Verhuizing
De verhuizing zelf (het overbrengen van verhuisdozen en meubels) kun je uitbesteden aan een verhuisbedrijf of zelf doen. Het voordeel van uitbesteden is dat je er verder geen omkijken naar hebt en dus niet op zoek hoeft te gaan naar familie en vrienden die je willen helpen sjouwen. Bovendien zijn je spullen verzekerd, dus mocht er iets fout gaan, dan heb je in elk geval de garantie dat de opgelopen schade vergoed wordt. 

Wonenonline


GRATIS woonstijlen STYLEGUIDE

styleguide-cover3.png

Ben je gepassioneerd over wonen en interieur? Ontdek met onze gratis Styleguide de woonstijlen van 2024! Dit E-book, gevuld met de laatste trends, tips en shop must-haves, is de sleutel tot het creëren van een uniek en trendy thuis.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en start direct met het realiseren van jouw stijlvolle droomhuis!

Ja, stuur mij de styleguide