Voor velen is de badkamer de belangrijkste plek in huis. Om optimaal te genieten moet een badkamer aansluiten bij de wensen van de gebruikers. Het nieuwe GROHE Colours assortiment bestaat uit een uitgebreid aanbod aan GROHE producten voor wastafel, douche, bad en toilet met bijbehorende accessoires. Dit aanbod is verkrijgbaar in tien verschillende afwerkingen om aan ieders voorkeur te voldoen. Hierdoor is het mogelijk om een complete badkamer in te vullen in één van de vier nieuwe kleuren, chroom of in Supersteel in zowel een matte of gepolijste uitvoering. De nieuwe GROHE Colours producten zijn zeer kleurvast door de speciale PVD-coating en zijn binnenkort verkrijgbaar bij één van de GROHE verkooppunten.

Voor elk wat wils
De vier nieuwe kleuren zijn zorgvuldig ontworpen op basis van wereldwijde trends en passen bij elk interieur.

“Mensen willen een vertrouwd klassiek ontwerp, maar willen het daarnaast kunnen personaliseren”, zegt Michael Seum, Vice President of Design bij GROHE. “Het uitgebreide ESSENCE-assortiment maakt het voor architecten en ontwerpers mogelijk om dat te leveren. Het is het begin van vrijwel eindeloze mogelijkheden voor creativiteit.”

Heb je de nieuwe Rainshower SmartControl van Grohe al gezien? Een nieuw douchesysteem met werkelijk alles erop en eraan! En nu komt het leukste van alles.... wij mochten deze Rainshower SmartControl zelf uittesten! Hoe dat ging? Lees maar snel verder...

Regelmatig plaatsen we op Wonenonline.nl de laatste noviteiten van Grohe. Deze keer ontvingen we een persbericht van een hele andere orde. Namelijk een uitnodiging om het nieuwste douchesysteem van Grohe zelf uit te testen in het luxe Vesper hotel in Noordwijk. Dat lieten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen.... dus hop... op naar Noordwijk en onder de  douche.
 
Na een dagje flink shoppen en uitwaaien aan het strand waren we wel toe aan een ontspannende douche. Eenmaal aangekomen in de hotelkamer waren we buitengewoon verrast toen we in de badkamer het prachtige Grohe douchesysteem aantroffen. We hadden hem natuurlijk al gespot op de persfoto's maar in het echt was hij nog groter en mooier dan we hadden gedacht.

Als eerste viel ons het mooie bedieningspaneel op. Een soort van planchet met aan de zij en voorkant een aantal knoppen. Aan de bovenzijde een glazen plaat waar je je verzorgingsproducten op kunt plaatsen. Handig!  Als we omhoog kijken hangt daar een prachtige design hoofddouche. Niet rond maar ovaal en beslist groot genoeg om met je hele lichaam onder te staan. Ook aanschouwen we de verschillende openingen die ons erg nieuwsgierig maken naar de stralen die we mogen verwachten. 

We kunnen onze nieuwsgierigheid dan ook niet langer bedwingen en springen onder de douche. We beginnen met de handdouche. Met één druk op de knop schakelt de handdouche zich in. Met de draaiknop aan de zijkant van het bedieningspaneel regelen we vervolgens de juiste temperatuur wat heel gemakkelijk gaat. Met de nieuwste technologie van GROHE blijft het water constant op een aangename 38 graden. Geen temperatuurschommelingen, ook niet als iemand in een andere kamer zijn of haar douche gebruikt. De handdouche is lekker licht van gewicht en de straal is heerlijk zacht maar toch krachtig zoals je van een handdouche mag verwachten. 

En toen was het moment daar.... Let it rain! We konden kiezen uit 2 knoppen voor de hoofddouche. We kozen als eerste voor de rechter. Die beloofd ons een weldadige regenbui! En ja een heel bijzondere ervaring! Het is alsof je werkelijk  in de regen staat. Maar nog beter, een heerlijke warme regen! Heel veel druppels die voelen als een fijne zachte nevel. Vooral het zachte van de druppels viel ons op. Veelal bij regendouches klettert het water op je neer maar hier was het een aangename bui!  Overigens ontdekten we even later dat we ook aan de knop ook konden draaien om de sterkte van de regenbui te regelen! 

 


 

 


Na even heerlijk te hebben genoten van de regen was het nu tijd voor een wat steverige douche... althans zo lijkt de icoon op de linkerknop ons te vertellen.... en deze knop zegt ook niets teveel. Na het drukken op deze knop worden er ineens verschillende massagestralen ingeschakeld.  Zowel onze schouders als ons hoofd maken kennis met een verkwikkende massage... heerlijk! Even lekker alles loslaten en genieten van het moment. En ook hier kunnen we de sterkte van de stralen weer helemaal naar wens instellen.

 


 

 


Na een leuke en inspannende dag bood de Grohe Rainshower SmartControl ons echt een luxe en ontspannen beleving. We waren weer helemaal fris en fruitig om te gaan genieten van een smakelijk diner om even later moe maar voldaan ons lekkere bedje in te kruipen. 

 


 

 


En de volgende ochtend.... natuurlijk weer heerlijk onder de douche om vervolgens, na een kostelijk ontbijt dankbaar en tevreden huiswaarts te keren!

Sanitairfabrikant Grohe heeft samen met keramiekfabrikant Villeroy & Boch onderzoek gedaan naar de badkamer van de toekomst. De twee innovatieve bedrijven waren benieuwd naar hoe mensen over twintig jaar in hun huis willen leven en wat elke ruimte dan te bieden moet hebben. Dit resulteerde in vier modellen met elk de focus op één essentieel aspect; de Multi-ID badkamer (persoonlijk met ultiem gemak), de Healthness badkamer (een eigen gezondheidscentrum), de Zero Emissions badkamer (100% genieten, zonder schuldgevoel) en de Selfness badkamer (hypermoderne eigen spa). Het onderzoek is gedaan in samenwerking met het gerenommeerde Zukunftsinstitut in Frankfurt onder leiding van trendwatcher Matthias Horx.

Me-time
Paul Flowers, als Senior Vice President verantwoordelijk voor design bij Grohe, geeft aan: ‘Tijd voor jezelf wordt steeds schaarser. Dit is een van de redenen waarom de badkamer een steeds belangrijkere ruimte wordt in huis. Het is namelijk nagenoeg de enige plek waar je je even terug kunt trekken om te ontspannen en waar je me-time kunt beleven.’ De studie naar de badkamer van de toekomst is een afgeleide van een onderzoek onder ruim 1000 consumenten, een analyse van internationale trends en maatschappelijke ontwikkelingen. Experts hebben de resultaten geïnterpreteerd en kwamen tot de vier modellen.

Multi-ID badkamer: persoonlijke badkamer
Nu al wil meer dan de helft van de consumenten individueel gemak in de badkamer. Met de moderne technologieën zal het over 20 jaar mogelijk zijn om alle elementen in de badkamer bij binnenkomst automatisch aan te passen aan de favoriete instellingen van de bezoeker. Denk aan de kamertemperatuur, de muziek, gekleurde verlichting, hoogte van de wastafel en het toilet, maar ook de gewenste oppervlakken zoals hout, steen of tegels kunnen middels projectie op schermen worden gerealiseerd. Een ander kenmerk van de Multi-ID badkamer is de variatie die aangebracht kan worden in meubels, zo zou het bad verdubbeld kunnen worden tot zithoek, de wastafel tot make-up studio en de spiegel kan veranderen in een news screen. Ook zal veel beslag multifunctioneel zijn; de handdouche kan niet meer alleen doseren met water maar ook met shampoo en de douchecabine kan omgetoverd worden tot een full-body droger. Extra voordeel van de Multi-ID badkamer is dat deze ook leverbaar zal zijn in semi-publieke omgevingen zoals hotels of kantoren. Met gebruik van onder meer op cloud gebaseerde technologieën kunnen gebruikers hun favoriete instellingen ook toepassen in een badkamer ver van huis. Grohe geeft al gehoor aan de behoefte van consumenten voor een Multi-ID badkamer met onder meer de serie GROHE F-digital Deluxe. Een uniek concept waarmee je je douche verandert in een persoonlijke spa. F-Digital Deluxe zorgt voor sfeerverlichting, ontspannende muziek en zachte stoom dankzij GROHE licht-, geluids- en stoommodules.

Healthness badkamer: medische gegevens in de badkamer
Voor mensen die behoefte hebben aan een badkamer met gezondheid gerichte functies, is er de Healthness badkamer. Over 20 jaar zou het mogelijk moeten zijn om de badkamer een centraal punt te laten zijn van gepersonaliseerde gezondheidszorg. Denk bijvoorbeeld aan het vervullen van bewakingsfuncties, meten van lichaamsfuncties en het verzamelen van vitale data over de gebruiker. Zo zou het toilet urine moeten kunnen analyseren, de tandenborstel zou informatie uit het speeksel moeten kunnen halen en zelfs bloedmetingen zouden gedaan moeten kunnen worden met bepaalde methoden. Paul Flowers geeft aan: ‘De visualisatie van medische gegevens in de badkamer zal een belangrijke rol spelen. We hebben grote delen van glas en keramiek waarop de informatie geprojecteerd kan worden in de vorm van pictogrammen of platte teksberichten. Zelfs een soort audio feedback is denkbaar.’ Ook zal de Healthness badkamer fitness-functionaliteiten in kunnen bouwen. Bijvoorbeeld door de gebruiker via een on-screen avatar te motiveren om bepaalde oefeningen te doen, maar ook motiverende muziek kan ingezet worden wanneer een virtuele personal trainer met de gebruiker aan de slag gaat. Verder zal het in deze badkamer door web based technologieën mogelijk zijn om online toegang te krijgen tot de dichtstbijzijnde apotheek en live chats te voeren met artsen.

Zero Emissions badkamer: duurzaamheid en luxe
Steeds meer mensen gaan bij het (ver)bouwen van hun badkamer bewuster om met energiebesparing en andere energie-efficiënte aspecten. Dit bewustzijn zal de komende jaren alleen maar groeien. In de Zero Emissions badkamer verdwijnt het gevoel van schuld door gebruik van natuurlijke hulpbronnen en energie. De badkamer zal een kleine electriciteitscentrale op zichzelf zijn, zal fungeren als een warmtewisselaar en zal een waterzuiveringfaciliteit hebben, waardoor het niet meer nodig is om aangesloten te zijn op het openbare water en energienetwerken. Mensen kunnen dan prima een paar keer per dag douchen of genieten van een whirpool zonder belasting van het milieu. Naast dergelijke milieubesparende technieken zullen natuurlijke materialen zoals hout en klei een grote comeback maken. Zij zijn hygiënisch, niet giftig en composteerbaar, en zorgen bovendien voor een aangenaam klimaat in de badkamer. Kortom, over 20 jaar kan de badkamer duurzaamheid en luxe combineren, evenals ecologie en innovatie. Selfness badkamer: evenwicht tussen geest, lichaam en ziel
Uit de studie blijkt dat de meeste respondenten hunkeren naar ontspanning en me-time in de badkamer. De Selfness badkamer zal ontworpen en ingericht zijn als een hypermoderne eigen spa. Deze badkamer zal mensen helpen om op een gewenst energieniveau te komen en evenwicht te bereiken tussen geest, lichaam en ziel. Met behulp van audio-apparatuur, sfeerverlichting, aromatherapie en schilderachtige achtergronden geprojecteerd op de muren, zullen gebruikers een reis naar een andere wereld ervaren. Een verscheidenheid van digitale thema’s zal kunnen worden geselecteerd waardoor de badkamer omgezet kan worden in een yoga-studio of een spa-lounge. Bovendien kan een hele reeks van verschillende functies worden geprogrammeerd om de ruimte af te kunnen stemmen op de bioritmes van de gebruikers. Grohe speelt hier al deels op in met de mogelijkheid om de douchecabine te kleuren zodat die voldoet aan de stemming van het moment, de ruimte te laten vullen met stoom en het kunnen laten afspelen van favoriete muziek. Voor handige draadloze bediening via smartphone, I-Pods en I-Pads maken deze toepassingen gebruik van Bluetooth-technologie.

De kraan is het meest gebruikte onderdeel van de keuken. Gemak en design spelen een steeds belangrijker rol bij de keuze van een keukenkraan. Grohe introduceert daarom de K7 serie keukenkranen die deze elementen in zich heeft. De blikvanger in de serie is de hoge K7 keukenmengkraan met professionele handdouche.

De compleet nieuwe serie van Grohe heeft diverse één- en tweegats-keukenmengkranen, elk met een unieke minimalistische vormgeving. Enkele varianten zijn voorzien van een uittrekbare handdouche die het afspoelen van eten en de afwas nog eenvoudiger maakt. Bovendien is er een opvallende hoge kraan met professionele handdouche. De flexibele lange uitloop maakt de kraan zeer handig in gebruik en heeft de mogelijkheid om eenvoudig van normale straal naar een douchestraal om te schakelen.

Voorzien van laatste technologie
Alle kranen in de K7-serie zijn verkrijgbaar met zowel het hoogglans GROHE StarLight® chromen oppervlak als met de populaire SuperSteel coating. SuperSteel is een krasbestendige niet van RVS te onderscheiden coating waar geen vingerafdrukken op achterblijven. Bovendien zijn alle modellen uitgerust met de GROHE SilkMove® technologie die zorgt voor een gegarandeerde soepele bediening en precieze waterbeheersing.

Verkrijgbaarheid
De nieuwe serie K7 keukenkranen van Grohe is vanaf oktober 2010 verkrijgbaar bij diverse keukenspeciaalzaken. Adviesprijzen inclusief BTW van de kranen variëren van € 730,- tot € 1275,-.