Samen met stylingbureau Kamer 465, die elk jaar de nieuwste interieur- en badkamertrends voor Cleopatra visualiseert, is een set nieuwe trendbeelden gefotografeerd met als doel de consument met badkamerverbouwplannen te inspireren. De rode draad: De badkamer leeft weer.

De inspiratie - Kamer 465
Styliste Nanouk van Ramshorst: “Het vrouwelijke thema ‘Floral Grounds’ is een aards thema die verwijst naar de rituelen van de hammam. Er wordt gebruik gemaakt van warme kleuren en rijke materialen zoals marmer en koper. ‘Indigo Lines’ is een mannelijk en energiek thema en representeert de natuurlijke kleurtechniek Indigo die nu in opkomst is. Grove materialen en strakke lijnen staan centraal. ‘Shimmer’ is geïnspireerd door natuurlijke mineralen en hun wonderlijke schittering. Je vindt er veel pasteltinten, glas en marmer.”

Het resultaat
“Het resultaat is een set frisse beelden die inspireren”, vertelt Nanouk. “Consumenten hebben nu een mooie basis die hen leert de badkamer om te toveren tot mini-spa in een handomdraai. Dit bereik je o.a. door een onderscheidend kleur- en materiaalgebruik en te spelen met nieuwe en oude technieken.

Over Cleopatra
Cleopatra, dochteronderneming van Hansgrohe, is sinds 1966 de Nederlandse producent van luxe en hoogwaardige wellnessproducten. Het assortiment bestaat uit luxe douches, stoom-/douchecabines, maatwerk stoombaden, baden en whirlpools. Cleopatra bedient zowel de consumentenmarkt alsook de professionele markt.

Samen met ontwerpbureau INDG en stylingbureau Kamer 465, die elk jaar de nieuwste interieur- en badkamertrends voor Cleopatra op een rijtje zet, is een set nieuwe productbeelden ontworpen met als doel de consument te laten zien dat van elke badkamer een wellness ruimte te creëren is.

De inspiratie - Kamer 465
“Tijd nemen voor jezelf, zonder laptop, smartphone en social media – dat wordt alleen maar belangrijker” vertelt Anya van de Wetering, oprichtster van Kamer 465. Dit algemene beeld wordt vervolgens getrechterd naar een drietal interieurtrends en vertaald naar de badkamer. Waarbij water en licht eigenlijk altijd de verbindende elementen zijn.

“Voor 2015 zoeken wij het vooral in de ijle tinten en iriserende materialen,” legt Anya uit. “Alles is licht! Het thema ‘Abysse’ verwijst naar de diepten van de zee, ‘Tendre’ naar vrouwelijkheid en zachtheid en ‘Nordic Light’ naar ochtendlicht en de verbleekte, ijle tinten van het hoge noorden.

De vertaalslag
Cleopatra heeft ervoor gekozen om de nieuwe trends te vertalen naar productfotografie. Zo heeft de consument meteen een gevoel bij een product. Per trend zijn er twee opstellingen ontworpen; één met een whirlpool en één met een luxe douche.

Het resultaat
“Het resultaat is een set met nieuwe frisse productbeelden die inspireren”, vertelt Arnold Ros, Marketing en Sales manager van Cleopatra. “Deze beelden helpen ons het wellness gevoel over te brengen. Wellness is geen luxe, het is wat je iedereen toewenst. Je hoeft niet over een grandioze badkamer te beschikken om de geneugten van een luxe douche of bubbelbad te kunnen ervaren. Onze innovaties zijn er mede op gericht om ook in een beperkte ruimte een World of Wellness te kunnen realiseren. Men tovert de badkamer met een handomdraai om tot mini kuuroord door losse elementen toe te voegen. Hydromassage, aromatherapie, chromotherapie, stoom, alles is los verkrijgbaar. De nieuwe beelden laten zien hoe gemakkelijk dit kan zijn”, aldus Arnold.

Over Cleopatra
Cleopatra, dochteronderneming van Hansgrohe, is sinds 1966 de Nederlandse producent van luxe en hoogwaardige wellnessproducten. Ons assortiment bestaat uit luxe douches, stoom-/douchecabines, individuele stoomoplossingen, baden en whirlpools. Cleopatra bedient zowel de consumentenmarkt alsook de professionele markt.

Dat klinkt toch eigenlijk erg logisch! Cleopatra, de Nederlandse producent van wellness producten, brengt mede daarom, drie nieuwe baden op de markt. De designserie WellPool baden is uitgebreid met een kleiner model plus een luxe loungevariant. Tevens wordt het ruimtebesparende Moneva bad vervangen door een nieuwe moderne uitvoering. Cleopatra biedt hiermee voor vrijwel iedere badkamer, groot of klein, een passend en hoogwaardig bad.

Drie nieuwe WellPool designbaden
Bij de door Robert Bronwasser van SMOOL Designstudio ontworpen WellPool baden staan heldere lijnen, strakke vormen en vooral comfort centraal. Er waren al uitvoeringen met een afmeting van 180x80 & 190x80cm. Hieraan zijn nu twee modellen met een kleinere buitenmaat van 170x75cm aan toegevoegd - de Square uitvoering met een strakke hoekvorm en de Soft met afgeronde hoeken, beide inclusief een ruime bodemmaat van maar liefst 115 cm.

Daarnaast is ook de vernieuwende WellPool Lounge (180x85cm) aan de serie toegevoegd. Dit unieke bad is een luxe variant met vier armsteunen, twee verschillende rugzijden (een schuine zijde voor ontspanning en een zijde om meer recht op te zitten) en een uniek ruime bodemmaat van 133 cm.

New Moneva: luxe in minder ruimte (170x80/55cm)
Naast de drie nieuwe WellPool modellen, wordt ook het ruimtebesparende model Moneva ge-restyled en in maart 2011 vervangen door de modernere New Moneva. Door de vorm van dit bad - dat niet rechthoekig is, maar naar keuze aan de rechter of linker zijde schuin afloopt, ontstaan meer mogelijkheden om ook kleine of in formaat afwijkende badkamers optimaal in te richten.

Alle nieuwe baden zijn leverbaar met of zonder whirlpoolsysteem (spa, hydro of een combinatie van beide) maar ook met fraaie LED-verlichting.