8199
VW Kever en VW Bulli
Gepubliceerd: 26-06-2015 Laatste update: 07-05-2017

Het is het symbool van een van de West-Duitse wetenschapswonderen en het opende nieuwe mogelijkheden wat betreft auto-mobiliteit voor iedereen - de VW Kever.

In 1934 kreeg Ferdinand Porsche van het "Reichsverband der Deutsche Automobilindustrie"(Rijksverband van de Duitse auto-industrie) de opdracht voor de constructie van een Volkswagen. Hij presenteerde het voertuig in 1938. Deze Volkswagen type 1, later liefdevol "Kever" genoemd, met zijn karakteristieke silhouet en "krakelingraam" had een cilinderinhoud van 986 cc en 24 PK en woog 750 kg. De droom voor automobiliteit voor elke man leek voor het grijpen. De drie modelvarianten Cabriolet, Limousine en Limousine met roldak boden aantrekkelijke gebruiksmogelijkheden. Helaas beëindigde het begin van de 2e Wereldoorlog de droom van het rijden in een Volkswagen, aangezien een luxueus product als deze auto nu niet meer geproduceerd kon worden. De serieproductie van de auto begon in 1945, tien jaar later werd de miljoenste Volkswagen in de kleur goud geproduceerd. Intussen was er ook een tweede model bijgekomen, de Volkswagen Transporter. Ondanks alle vernieuwingen en technische uitbreidingen, zoals bijvoorbeeld de onder kenners bekende "olifantsvoeten", bleef de herkenningswaarde van de Kever in alle ontwikkelingsstappen tot de laatste productie in 2003 bestaan. Liefhebbers waarderen de cultauto tot vandaag de dag nog steeds, en daarom is het niet vreemd dat de wagen nog steeds erg populair is onder verzamelaars. Natuurlijk kunnen liefhebbers hun verzamelingen nu ook uitbreiden met de elegante en nostalgische digitale drukken van de VW Kever, die de harten van bewonderaars ook in huis sneller laat slaan.

Ook de Transporter, de jongere grote broer van de Kever, het Volkswagen type 2, die ook wel "VW Bulli" wordt genoemd, overtuigt door zijn vermogen. Sinds 1950 in Wolfsburg en vanaf 1956 in Hannover geproduceerd, presenteerde deze 'lastezel' van de wetenschapswonderen zich met 25 PK, 1.131 cc cilinderinhoud en luchtgekoelde viercilinder-boxermotor. Ondanks de duidelijke technische verbeteringen tot 1967, waarderen liefhebbers de T1, de Transporter van de eerste generatie, ook vandaag de dag nog de voorzijde met V-vormig lopende lijnen, het grote VW-embleem en de gedeelde voorruiten.

"Het levensgevoel van de vrijheid" is wel een van de beste beschrijvingen voor de VW Bulli. Dit gevoel kan met de digitale drukken van de T1 nu ook via de eigen vier wanden worden gecreëerd. Stijlvolle en tegelijkertijd strakke en krachtige afbeeldingen van de kleine bus nemen u terug naar de tijd vol levensvreugde, onafhankelijkheid en lust voor avontuur in de vrije natuur.

Laat u deze wereld inslepen, waarin deze kleine bus meer dan alleen een vervoersmiddel is: De Bulli is een stukje geschiedenis en vrijheid tegelijk.

Prachtige VW kever en VW Bulli behang is verkrijgbaar via A.S. Creations


Wonenonline


GRATIS woonstijlen STYLEGUIDE

styleguide-cover3.png

Ben je gepassioneerd over wonen en interieur? Ontdek met onze gratis Styleguide de woonstijlen van 2024! Dit E-book, gevuld met de laatste trends, tips en shop must-haves, is de sleutel tot het creëren van een uniek en trendy thuis.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en start direct met het realiseren van jouw stijlvolle droomhuis!

Ja, stuur mij de styleguide