A House of Happiness is continu op zoek naar duurzame ontwikkelingen, waaronder het hergebruik van materialen zegt Johanna Jorritsma, directeur van A House of Happiness. Mensen echt blij maken met onze gordijnen, dat vinden we naast een mooie kleur of dessin belangrijk. Met de nieuwe voorjaarscollectie speelt de gordijnenfabriek in op spaarzaam omgaan met de wereld en biedt daarbij net dat extraatje. De collectie van A House of Happiness biedt meer dan 300 verschillende stoffen met meerwaarde: gemaakt van gerecycled garen, zonreflecterend, vlamwerend, verduisterend of combinaties hiervan.
Gordijnen van gerecycled katoen en polyester

A House of Happiness introduceerde eerder al gordijnen met meerwaarde, maar de collectie breidt steeds verder uit! Gordijnstof Double Recycle heeft een isolerende en geluidswerende werking (ISO 354 - ISO 11654) en bestaat deels uit gerecyclede polyester garens. De voorkant van de stof heeft een mooie structuur en de achterkant heeft een zachte fleece optiek. Transparant gordijn Easycare Voile is een zachte geweven voile die niet kreukt en erg gemakkelijk en eenvoudig in onderhoud is. Je wast het gordijn simpelweg uit, hangt het op en kan gaan genieten.

Ook voor de kinderkamer heeft A House of Happiness een nieuwe gordijnstof met meerwaarde. Giraffe Recycle heeft een print van een sierlijke giraffe met lange nek en slanke poten op een verduisterende stof die ook nog eens een isolerende en zonreflecterende werking heeft en voor een deel gemaakt is van gerecycled garen.

Het toepassen van raamdecoratie, zonwering of rolluiken in huis is een eenvoudige manier om het wooncomfort in huis te verhogen. Raamdecoratie zorgt natuurlijk vooral voor sfeer en daglichtregulatie in een kamer, maar de isolerende eigenschappen zorgen tevens voor een beter binnenklimaat. Op afstand bedienbare raamdecoratie biedt daarnaast ook veel gebruikersgemak. Zo kan worden ingesteld dat gordijnen op bepaalde tijden automatisch open of dicht gaan. De elektrische raamdecoratie van VELUX is nu nog verder verbeterd en heeft een compleet nieuw design gekregen.

Het nieuwe ontwerp van de VELUX INTEGRA raamdecoratie met slanke, afgeronde zijprofielen zorgt voor een uniforme uitstraling. Het nieuwe ‘direct drive’ systeem zorgt ervoor dat de raamdecoratie wordt aangedreven door een tandwiel in het zijprofiel in plaats van koorden en is daardoor uiterst betrouwbaar. De geïntegreerde motor, die zeer stil is, zit in het onderste profiel verwerkt wat zorgt voor een strak en slank design.

nieuwdesignveluxelektrischeraamdecoratie.jpg

Wooncomfort met automatisch bediening
“Naast de vele esthetische kwaliteiten door de uitgebreide kleurencollectie in verschillende stoffen en dessins en de voordelen van een goed binnenklimaat, biedt de elektrische VELUX raamdecoratie ook veel gebruikersgemak. De gordijnen zijn vanuit elke locatie in huis te bedienen, zodat je precies de sfeer in huis kunt creëren die je wilt zonder dat het moeite kost,” aldus Jolanda de Gooijer, Product Group Manager bij VELUX Nederland. “Ook kan de intelligente VELUX INTEGRA® bedieningstablet zo worden ingesteld dat gordijnen op bepaalde tijden automatisch open of dicht gaan. Zo lijkt de woning altijd bewoond, ook als er niemand thuis is.”

Om een lange levensduur te garanderen zijn de gordijnen grondig getest onder extreme temperaturen, luchtvochtigheid en direct zonlicht. Het risico dat de kleur van de stof of het profiel vervaagt is nul. Ook zijn ze 13.500 keer geopend en gesloten, wat jarenlang gebruikersgemak garandeert.

veluxafstandbediendenrolgordijnen.jpg

Betrouwbare bediening, verbeterde motor en slanker ontwerp
“Het bedieningsmechanisme heeft een ‘soft closing’ die het rolgordijn soepel en elegant tot stilstand brengt. Daarnaast verbetert de ‘direct drive’ niet alleen de prestaties en betrouwbaarheid van het op- en afrollen van de gordijnen, de montage wordt ook een stuk eenvoudiger. De elektrische rolgordijnen worden gemonteerd met het unieke VELUX Pick&Click!TM systeem, waardoor het gordijn zeer snel kan worden geplaatst.”

Uitbreiding INTEGRA raamdecoratie assortiment
De VELUX INTEGRA raamdecoratie wordt aangestuurd door netstroom of zonne-energie. Naast de al bestaande lichtregulerende en verduisterende rolgordijnen zijn voor VELUX dakramen nu ook de lichtregulerende en lichtdimmende plisségordijnen in beiden bedieningssystemen verkrijgbaar. Ook het ontwerp van de VELUX INTEGRA lichtdimmende en lichtregulerende plisségordijnen voor VELUX lichtkoepels zijn verbeterd. De op afstand bedienbare VELUX INTEGRA rol- en plisségordijnen kunnen worden gecombineerd met VELUX INTEGRA buitenzonweringen of rolluiken voor extra comfort en warmtewering.

Zon, palmenstranden en exotische landschappen; we kunnen de droom van eeuwigdurende vakantie weliswaar niet vervullen, maar de collectie "Vacation" van A.S. Création brengt het warme licht van het zuiden en tropische weelderigheid aan de wanden.

Bloesem- en palmmotieven in zachte zomertinten verbreiden zelfs tijdens de strengste winters een vakantieatmosfeer.

Wat hebben ruimteorganisatie NASA, ontwerper Virgil Abloh, parfumhuis Byredo en creatief collectief Teenage Engineering met elkaar gemeen? Ze gaan allemaal samenwerken met IKEA. Dat kondigde het woonwarenhuis zojuist aan op de Democratic Design Day in het Zweedse Älmhult. IKEA verwacht dat de nieuwe collecties in de loop van 2019 verkrijgbaar zijn. Volg meer onthullingen via IKEA.today.

IKEA naar Mars
Een driejarige ruimtereis naar Mars vraagt om heel veel onderzoek en innovatie. Wat als IKEA deze kennis kan gebruiken voor een beter dagelijks leven thuis? Het woonwarenhuis heeft zich aangesloten bij een project van NASA en Master studenten van de Zweedse Lund University School of Industrial Design. Zij onderzoeken wat er nodig is voor een ruimtereis van drie jaar. IKEA gebruikt de inzichten van de wetenschappers en de ingenieurs voor een ruimtelijke collectie. “Bij IKEA houden we er van om het onmogelijke mogelijk te maken”, vertelt Marcus Engman, Design Manager bij IKEA. “En wat is er uitdagender dan een reis naar Mars? In een ruimteschip leef je op een klein oppervlakte, wij kunnen daarvan leren omdat ook op aarde steeds meer mensen kleiner wonen. Als onderdeel van de samenwerking kijken we ook naar de leefomgeving die NASA op Mars wil creëren. Wij dragen daar weer aan bij met onze kennis over wat een huis een thuis maakt, dat kan zelfs op Mars.”

Design voor starters
Je eerste huis kopen of huren is spannend en uitdagend. Ondanks kleine ruimtes en budgetten, willen starters hun huis persoonlijkheid geven door middel van bijzondere objecten en design. Dat is het uitgangspunt van de samenwerking met Virgil Abloh, oprichter van streetwear merk Off-White, fashion designer, creative director en DJ/ producer. Het Amerikaanse multi-talent en IKEA bundelen hun krachten met studenten om grensverleggend design te maken voor Millennials. Virgil Abloh gelooft dat we in een Tumblr generatie leven: “Je bewaart een aantal beelden die niet van jou zijn en voegt ze samen om jezelf uit te drukken. Je bezit deze mooie dingen misschien niet en hebt ook niet het budget om ze te kopen, maar je zet ze op je pagina om je smaak te reflecteren. Dat is het uitgangspunt van deze collectie, met IKEA als de motor achter het denkproces, zodat jongeren thuis met design en kunst kunnen leven. Conceptueel gezien, is dit het belangrijkste designproject dat ik ooit heb aangenomen, met de grootste potentie om consumenten iets te leren.”

Onzichtbaar design
Als het aankomt op het oproepen van herinneringen, is reuk ons meest krachtige zintuig. De geur van vers gemaaid gras of een parfum kan je terugbrengen naar een bepaald moment. Samen met Ben Gorham, oprichter van het Europese parfumhuis Byredo, onderzoekt IKEA nieuwe manieren om geur toe te voegen aan huizen. En dat gaat veel verder dan een geurkaars. De samenwerking kijkt naar de rol van geur in huis en in producten, maar verkent ook de mogelijkheden om geur op compleet nieuwe manieren te integreren. Daarnaast onderzoekt de samenwerking de geur van IKEA. Volgens Ben Gorham leven we in een esthetische wereld: “Alles draait om het visuele aspect. Geur blijft achter, terwijl het een heel belangrijk onderdeel van ons leven is. Het is heel spannend om met IKEA te werken aan ‘onzichtbaar design’ en mensen te laten nadenken over geur.”

Een geweldig huisfeest
Wat heb je nodig om thuis een geweldig feest te geven? Dat gaat IKEA onderzoeken met Teenage Engineering, een Zweeds collectief van creatieven die elektronische instrumenten als synthesizers en speakers maken. De rol die muziek speelt in het leven van jonge mensen is het startpunt van de FREVKENS collectie. Uit onderzoek blijkt dat muziek niet alleen een gangmaker is, maar dat 65% van alle Millennials ook muziek luistert om een ‘huiselijk gevoel’ te creëren. De FREVKENS collectie bestaat uit producten als een platenspeler, feestverlichting en nog veel meer om overal waar je bent een geweldig feest te geven.